• Camulla

    Vill ha ett barn till vid 40

    Jag är en kvinna på 40 år och 9 månader. Har en kille på 2 år och vill verkligen att han ska få ett syskon. Vi började försöka bli gravida härom veckan. Jag använde CB-ägglossningstest, och det visade på ägglossning, puh! Första hindret avklarat. Är det någon fler i min ålder som planerar barn? Det vore roligt att följas åt.

  • Svar på tråden Vill ha ett barn till vid 40
  • Let it Rain

    Inte planerar, men däremot är jag gravid i v 15 med min tredje. Är också 40 år. Har en 3-åring och en 16-månaders sedan innan. :)

  • Maily

    Jag försöker bli gravid, är 39. Har försökt i 3 mån utan resultat och är snart inne på 4e försöket (får mens inom en vecka, men min man är bortrest så det blev inget sex vid ägglossning den här månaden, så jag vet att mensen kommer). 


    Det hade varit jätteroligt att följas åt Solig 

    Jag kör med natural cycles-appen men har bara tempat den här månaden än så länge och den detekterade en ägglossning (puh!) men på dag 10, vilket känns oroande tidigt. Vilken dag har du ägglossning enligt dina tester? 

  • Let it Rain
    Camulla skrev 2019-12-11 23:11:16 följande:

    Åh, grattis!! Tog det lång tid för dig att bli gravid?


    Ånej, det gick snabbt. Första försöker tog sig men blev en kemisk graviditet/tidigt missfall (mitt allra första), nästa försök tog sig inte. Men gången därpå blev jag gravid. :)
  • bonzo

    Hej, jag är 41 år och vi har försökt i ca 20 -22 månader. Fått ett plus på stickan för två månader sedan som var en kemisk graviditet. Lutar åt ivf försök till våren.

  • Eskobar77

    Hej

    Jag fyller 42 år (idag faktiskt ) och önskar också ännu ett barn. Har tre barn sedan tidigare men lever nu med en yngre man som inte har några barn.
    Jag tog ut min spiral i april och tidigare i höstas vände vi oss till en gynekolog för hjälp. Jag ska imorgon påbörja min tredje kur Letrozol och tar en Ovitrelle-spruta innan äl. Det verkar som att jag ägglossar som jag ska men än har det inte tagit sig. Stressen och tidspressen påverkar självklart negativt. Vi är öppna för ivf om det behövs. ( Mitt första barn, som idag är nästan 12 år är ett ivf-barn, så jag vet precis hur det fungerar.)


    (¯`°?.¸ ღ♥ stolt mamma ♥ღ ¸.?°´¯)
  • bonzo

    Jag har hunnit med tre letrozol kurer. Två stycken kvar att prova inna vi kanske går vidare med andra behandlingar.. vi har också ett ivf barn sedan tidigare :) och ett som kom till av sig självt :) [quote=80094634][quote-nick]Eskobar77 skrev 2019-12-12 15:24:13 följande:[/quote-nick]Hej

    Jag fyller 42 år (idag faktiskt ) och önskar också ännu ett barn. Har tre barn sedan tidigare men lever nu med en yngre man som inte har några barn.

    Jag tog ut min spiral i april och tidigare i höstas vände vi oss till en gynekolog för hjälp. Jag ska imorgon påbörja min tredje kur Letrozol och tar en Ovitrelle-spruta innan äl. Det verkar som att jag ägglossar som jag ska men än har det inte tagit sig. Stressen och tidspressen påverkar självklart negativt. Vi är öppna för ivf om det behövs. ( Mitt första barn, som idag är nästan 12 år är ett ivf-barn, så jag vet precis hur det fungerar.)

    [/

  • Camulla
    Maily skrev 2019-12-12 02:02:19 följande:

    Jag försöker bli gravid, är 39. Har försökt i 3 mån utan resultat och är snart inne på 4e försöket (får mens inom en vecka, men min man är bortrest så det blev inget sex vid ägglossning den här månaden, så jag vet att mensen kommer). 

    Det hade varit jätteroligt att följas åt  

    Jag kör med natural cycles-appen men har bara tempat den här månaden än så länge och den detekterade en ägglossning (puh!) men på dag 10, vilket känns oroande tidigt. Vilken dag har du ägglossning enligt dina tester? 


    Kul att vi är flera ???? Det är första gången som jag svarar i en tråd. Känns som att det blev lite fel med citat och så, haha!

    Jag hade ägglossning (eller i vilket fall ?glad gubbe? i lördags morse. Jag var dock bortrest, så vi hade sex först i söndags kväll. Förmodligen var det för sent, men jag lever på hoppet.

    Lördagen var dag 16, Maily. Men jag har 31 dagars cykler, har alltid haft så långa.
  • Camulla
    Let it Rain skrev 2019-12-12 05:57:22 följande:

    Ånej, det gick snabbt. Första försöker tog sig men blev en kemisk graviditet/tidigt missfall (mitt allra första), nästa försök tog sig inte. Men gången därpå blev jag gravid. :)


    Så HIMLA härligt att höra att det kan gå snabbt, trots att vi är 40 år. Jag känner att försökandet kan börja uppta all min tanketid. Tar det över allt för mycket så lägger vi ner och njuter av vår lilla familj. Men så klart, jag hoppas ju verkligen! Några månader tänker jag ge det, även om jag blir småknäpp.. haha!
  • Camulla
    bonzo skrev 2019-12-12 16:08:45 följande:

    Jag har hunnit med tre letrozol kurer. Två stycken kvar att prova inna vi kanske går vidare med andra behandlingar.. vi har också ett ivf barn sedan tidigare :) och ett som kom till av sig självt :) [quote=80094634][quote-nick]Eskobar77 skrev 2019-12-12 15:24:13 följande:[/quote-nick]Hej

    Jag fyller 42 år (idag faktiskt ) och önskar också ännu ett barn. Har tre barn sedan tidigare men lever nu med en yngre man som inte har några barn.

    Jag tog ut min spiral i april och tidigare i höstas vände vi oss till en gynekolog för hjälp. Jag ska imorgon påbörja min tredje kur Letrozol och tar en Ovitrelle-spruta innan äl. Det verkar som att jag ägglossar som jag ska men än har det inte tagit sig. Stressen och tidspressen påverkar självklart negativt. Vi är öppna för ivf om det behövs. ( Mitt första barn, som idag är nästan 12 år är ett ivf-barn, så jag vet precis hur det fungerar.)

    [/


    Grattis i efterskott! Jag håller tummarna för dig.
  • Let it Rain
    Camulla skrev 2019-12-12 21:11:19 följande:

    Så HIMLA härligt att höra att det kan gå snabbt, trots att vi är 40 år. Jag känner att försökandet kan börja uppta all min tanketid. Tar det över allt för mycket så lägger vi ner och njuter av vår lilla familj. Men så klart, jag hoppas ju verkligen! Några månader tänker jag ge det, även om jag blir småknäpp.. haha!


    Jag har en 16-månaders också som blev till på ett ynka ligg några dagar innan ÄL. Samt en 3-åring som tog 2,5 månad att få till. Så det behöver inte vara svårt för att man är äldre. :) Hoppas att det ger dig lite hopp!
  • Lindis82

    Jag fyller 40 i september. Tog ut hormonspiralen idag så nu tänkte vi satsa på en liten sladdis ?? det blir mitt 4de barn och min nya sambos 3dje barn. 

  • Hannis1983
    Lindis82 skrev 2022-06-30 14:51:41 följande:

    Jag fyller 40 i september. Tog ut hormonspiralen idag så nu tänkte vi satsa på en liten sladdis ?? det blir mitt 4de barn och min nya sambos 3dje barn. 


    Lycka till ungefär samma sak här Skäms
Svar på tråden Vill ha ett barn till vid 40