• Apricospaj

Vilka/vilken hjälporganisation stödjer ni varje månad

Vilka organisationer stödjer ni?

Vi stödjer barncancerfonden, röda korset och Wspa

• Svar på tråden Vilka/vilken hjälporganisation stödjer ni varje månad
  • Anonym (varierar)
    Anonym (M) skrev 2019-12-13 23:33:43 följande:

Intressant fråga. Ni som stöder andra än de största organisationerna får gärna nämna med en mening eller två vad de jobbar med.

Cradles to Crayons är en amerikansk organisation som stödjer de ca 15 miljoner fattiga barnen i USA. Pengar går till praktiska saker som just vaggor/sängar och skolkritor och mycket mer till familjer som knappt kan sätta mat på bordet så de kan koncentrera sig på det istället för att undra hur det nyblivna skolbarnet ska få en ryggsäck.

Arrow är en organisation som verkar för kvinnors sexuella och reproduktiva rättigheter och hälsa i asien och oceanien. De har utökat på senare år att verka för kvinnors rättigheter i allmänhet men det var det andra som fångade mitt intresse från början.

Girls not Brides verkar för att stoppa barnäktenskap och att ge flickor rättigheter att gå i skolan och underlätta för det. De är mest verksamma i afrika och asien.
  • Anonym (Anställd)

Vilka organisationer här på plats i Sverige? Vill enbart hjälpa lokalt men då stöter vi ju på patrull.

• Anonym (M)
    Anonym (Anställd) skrev 2019-12-14 00:17:03 följande:

Vilka organisationer här på plats i Sverige? Vill enbart hjälpa lokalt men då stöter vi ju på patrull.

Vad menar du med det? Att du vill hjälpa folk i Sverige eller att du vill hjälpa någon liten organisation som finns i det land du vill hjälpa istället för jätteorganisationer som RK?
  • Anonym (varierar)
    Anonym (Anställd) skrev 2019-12-14 00:17:03 följande:

Du kan kanske hitta något med 90-konto? Alla finns på sidan insamlingskontroll.se
  • Anonym (Anställd)
    Anonym (M) skrev 2019-12-14 00:20:00 följande:

Vad menar du med det? Att du vill hjälpa folk i Sverige eller att du vill hjälpa någon liten organisation som finns i det land du vill hjälpa istället för jätteorganisationer som RK?

Nej jag vill hjälpa djur som redan finns i Sverige. Absolut inte från utlandet eller i utlandet.
  • Anonym (Plan)

Plan International, för flickors rättigheter och möjligheter. https://plansverige.org/

De har gett ett seriöst intryck och jag känner mig trygg med hur de sköter sin verksamhet.

• Meddelande borttaget
  • FevreDream

Kiva (sysslar med mikrolån) och så har jag ett fadderbarn genom Barnfonden. Emellanåt Läkare utan gränser, men inte varje månad.

Svar på tråden Vilka/vilken hjälporganisation stödjer ni varje månad