• Anonym (Blåst)

Sexchat

Jag behöver hjälp att tänka rätt. Jag är gift och har tre barn. Har känt mig ensam i relationen under många år. Har skött en renovering och vardagen har tagit sitt.

Sexlivet har varit torrt, jag har inte känt den närhet jag behöver för att vilja ha sex.

Det har varit rätt trist och jag började fundera på att lämna. Det framkommer att min man haft en sexchat en gång med en kvinna som han kände för länge sedan. Det var en flört för 20 år sedan, ingen sex, ingen relation.

Hon skickar avklädda bilder till honom. Han svarar och drar nytta av situationen och det slutar i en sexchat. Han hävdade under mycket lång tid att han använde fula ord. För mig gör det viss skillnad, att det kröp fram att det inte var knulla och vulgärt. Jag vet att det bara var en gång och att han såg det som en lek.

Jag vet att han älskar mig och att vi båda varit olyckliga.

Men jag är så knäckt över den brustna tilliten. Det har gått ett år. Jag mår fortfarande dåligt trots att han har ångrat sig, ändrat sig och gjort sitt bästa. Ofta vill jag tro honom.

Jag trodde han använde fula ord och ville förödmjuka henne men nu kommer det fram något annat. Inte var han intresserad utan han drog nytta av situationen.

Skulle ni lämna?

• Svar på tråden Sexchat
  • Tukt

Du ska självklart inte lämna för att din partner sexchattat. Däremot kanske du ska lämna för att er relation verkar dålig.
    Det sista är väl bra att göra ett ordentligt försök med innan du tar det steget. Ofta är det bra att ta in en terapeut, psykolog i de diskussionerna också.
    Jag tror...utan att veta... att just eftersom det verkar fungera dåligt och är rätt deppigt, så lägger du mer fokus på det som har hänt, än annars. Så gör inte känslorna till en sanning.

Svar på tråden Sexchat