• Nattafnatta

    Svaga test? Starkare vid lunchtid. BIM idag! BILDER

    Hej på er!

    Någon som har erfarenhet utav liknande?

    Jag har idag BIM och har testat positivt i tre dagar, använder mig utav Testlagret.

    DOCK är testen betydligt svagare på morgonen, se nedan. Behöver jag oroa mig över morgonens svaga tester eller räcker det att testen är starkare vid lunchtid för att det ändå ska anses "ok"? Har sex stycken missfall i bagaget och blir alldeles lamslagen utav oro.

    Morgontester: Bim-2, -1 och Bim uppifrån



    Lunchtester: Bim-2, -1 och Bim uppifrån



    Dålig stegring?

  • Svar på tråden Svaga test? Starkare vid lunchtid. BIM idag! BILDER
  • Solblomma30

    Om man bara tittar på fotona högst upp i tråden så tycker jag att man ser stor skillnad mellan -2 och BIM. Egentligen är det mest intressant att jämföra tester med 48 timmars mellanrum eftersom hcg fördubblas på 48 timmar. Så testar man oftare ser man kanske inte jättestor skillnad. Men om du jämför testet från -2 och från BIM så ser du att det senare testet faktiskt ser ungefär dubbelt så starkt ut som -2-testet.

    Sen är det lurigt det där med morgonurin. Anledningen till att man rekommenderar det är att man troligen inte har druckit så mycket under natten och därför har mer koncentrerat urin på morgonen. Men. Samtidigt har ju urinen i blåsan legat länge och är egentligen en blandning av urin från gårdagens kväll fram till morgonen. Alltså är hormonnivån i urinen också en blandning av gårdagens hormonnivå och dagens. Det bästa, tycker jag, är att stiga upp och kissa utan att testa, hålla sig i en kvart/halvtimme eller så och sen kissa igen, och denna gången använda urinen för graviditetstest. Gör man så så får man superkoncentrerat urin med bara dagens nivå av hormoner. Det brukar ge mig som allra starkast streck på både ÄL-test och graviditetstest.

    Testar du och jämför tester så ska du egentligen bara jämföra tester från samma tid på dygnet. Testar du efter frukost/lunch/middag så har du ätit och druckit en del vilket späder hormonnivån i urinen.

    Lycka till! :)

  • Solblomma30
    Nattafnatta skrev 2019-12-16 13:37:35 följande:

    Här är med Clearblue, Bim-2, -1 och Bim från vänster till höger.

    Dessa känns väl mer okej starka, men hänger upp mig på stickornas styrka. :(


    Jämför du första och tredje testet så ser du fin stegring! Strunt i testet mellan första och sista, det är för kort tid mellan för att hcg ska ha ökat ordentligt. Om du testar imorgon igen kan du jämföra test nummer två med det nya testet, eftersom det är 48 timmar mellan dem. Jämför du dock testerna från dag tre (idag) och fyra (imorgon) kommer du troligen inte se så stor skillnad.
  • Nattafnatta
    Solblomma30 skrev 2019-12-16 21:55:26 följande:

    Om man bara tittar på fotona högst upp i tråden så tycker jag att man ser stor skillnad mellan -2 och BIM. Egentligen är det mest intressant att jämföra tester med 48 timmars mellanrum eftersom hcg fördubblas på 48 timmar. Så testar man oftare ser man kanske inte jättestor skillnad. Men om du jämför testet från -2 och från BIM så ser du att det senare testet faktiskt ser ungefär dubbelt så starkt ut som -2-testet.

    Sen är det lurigt det där med morgonurin. Anledningen till att man rekommenderar det är att man troligen inte har druckit så mycket under natten och därför har mer koncentrerat urin på morgonen. Men. Samtidigt har ju urinen i blåsan legat länge och är egentligen en blandning av urin från gårdagens kväll fram till morgonen. Alltså är hormonnivån i urinen också en blandning av gårdagens hormonnivå och dagens. Det bästa, tycker jag, är att stiga upp och kissa utan att testa, hålla sig i en kvart/halvtimme eller så och sen kissa igen, och denna gången använda urinen för graviditetstest. Gör man så så får man superkoncentrerat urin med bara dagens nivå av hormoner. Det brukar ge mig som allra starkast streck på både ÄL-test och graviditetstest.

    Testar du och jämför tester så ska du egentligen bara jämföra tester från samma tid på dygnet. Testar du efter frukost/lunch/middag så har du ätit och druckit en del vilket späder hormonnivån i urinen.

    Lycka till! :)


    Wow! Tack för att du tagit dig tid för ett sådant utförligt svar! Tack!

    Antar att det bara är att vänta och se hur det utvecklar sig (som alltid!). Man är ju inte alltid rationell, särskilt inte när man är rädd.

    Samtidigt som jag önskade få höra era spontana tankar och erfarenheter.
  • Nattafnatta
    Solblomma30 skrev 2019-12-16 22:01:50 följande:

    Jämför du första och tredje testet så ser du fin stegring! Strunt i testet mellan första och sista, det är för kort tid mellan för att hcg ska ha ökat ordentligt. Om du testar imorgon igen kan du jämföra test nummer två med det nya testet, eftersom det är 48 timmar mellan dem. Jämför du dock testerna från dag tre (idag) och fyra (imorgon) kommer du troligen inte se så stor skillnad.


    Tack! Ja det har du en poäng i. :)
  • feliciamaria24

    Det där e väl jätte positiva test allihopa ? Grattis!!

  • Nemiia

    Jag tycker det ser ut som jättefin stegring ffa på CB som jag tycker är mer tillförlitligt. Att du inte får starkare samma dag vid olika tillfällen är ju för att hcg stegrar varannan till var tredje dag. Jag tror allt är tipp topp. Grattis!

  • Nattafnatta
    feliciamaria24 skrev 2019-12-17 06:02:10 följande:

    Det där e väl jätte positiva test allihopa ? Grattis!!


    Tack för uppmuntran!
  • Nattafnatta
    Nemiia skrev 2019-12-17 08:37:20 följande:

    Jag tycker det ser ut som jättefin stegring ffa på CB som jag tycker är mer tillförlitligt. Att du inte får starkare samma dag vid olika tillfällen är ju för att hcg stegrar varannan till var tredje dag. Jag tror allt är tipp topp. Grattis!


    Tack!!

    Ska åka hem på lunchen och ta ett till test för att se utvecklingen. Tog ett i morse också, lägger upp en bild på båda lite senare.
  • Nattafnatta

    Morgontestet längst ner:



    Dagens lunchtest längst ner:



    Förväntade mig starkare test.

    Jag är säkert inte klok... :(

  • Daphodil
    Nattafnatta skrev 2019-12-17 11:36:14 följande:

    Morgontestet längst ner:

    Dagens lunchtest längst ner:

    Förväntade mig starkare test.

    Jag är säkert inte klok... :(


    Jag förstår verkligen din oro, men visst stegrar det! Jag håller alla tummar jag har.
  • Nattafnatta


    Tror inte på detta.. :( Understa är dagens.

    Även om det inte är svagare så är det ingen stegring.



    (DPO = day past ovulation)

    Dagens ser nästan svagare ut på Clearblue däremot.
  • Nattafnatta
    Sassa4 skrev 2020-02-11 09:53:00 följande:

    Hur har det gått för dig? Tycker du hade en fin stegring ??


    Det slutade tyvärr i missfall den gången. Dock gravid på nytt nu!
  • Elmth

    Jag har också missfall i bagaget. Ett styck. Men blev gravid nu igen direkt en månad efter.

    Såklart har man ju en konstant oro för att få nytt missfall så jag kan inte låta bli att testa. Igår vid lunch på BIM/ÄL+14 tog jag mitt första vilket visade plus. Jag har inte haft några direkt symptom denna gång. Så blev ändå lite chockad.

    Idag direkt på morgonen tog jag ett nytt för att följa utvecklingen och då var det oroväckande svagt. Bestämde mig för att ta ett till exakt 24h efter gårdagens, och det är faktiskt mörkare. Så jag verkar också få bättre resultat om jag testar vid lunch istället för med morgonurin. Håller tummarna att detta går vägen. Det är läskigt då jag inte känner av någonting alls ännu. Förra graviditeten hade jag massa med symptom som sakta men säkert avtog för att sen ge mig ett negativt test och blödning på det bara 6 dagar efter BIM:/

Svar på tråden Svaga test? Starkare vid lunchtid. BIM idag! BILDER