• Skrotmorsan

9 mån vaknar när jag går

Hej!

Jag skulle behöva lite tips och råd! Min dotter är 9 månader, sover och somnar hur bra som helst. Inga problem - så länge hon ligger på eller bredvid mig. Skulle jag ens tänka tanken att smyga därifrån så tar det mellan 1sec till 10min innan skrik och förtvivlan hörs från sovrummet. Hela kvällarna ligger jag i sängen så att hon ska kunna sova, men det börjar bli otroligt långtråkigt för mig.

Jag kontrollerar så hon verkligen djupsover innan jag försöker ta mig iväg. Men de är som att hon känner direkt att något saknas. Jag har testar att lägga en tröja vid henne, men de hjälper inte heller.

Har någon här något tips på hur jag ska göra för att kunna smita och greja med annat när hon sover.

Tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden 9 mån vaknar när jag går
  • Enahel

Hej!

Du måste lära henne att det inte är farligt att du går därifrån! ??

Just nu verkar hon tro det!

Hon måste vara perfekt trött och proppmätt för det första.

Tar hon napp?

Erbjud henne nappen och lägg henne där du tänkt att hon ska ligga för natten. I egen säng?

Sen säger du godnatt och sätter dig på en stol en bit bredvid. Ge nappen och säg godnatt tills hon somnar. Öka avståndet mellan din stol och hennes säng för varje kväll. Till slut kan du gå ut ur rummet!

Om det inte fungerar, gå ut ur rummet direkt och spring istället fram och tillbaka och ge henne nappen /lägg henne ned i sin säng och stoppa om, pussa godnatt tills hon förstår att hon ska ligga där och somna själv.

Detta kommer att kräva 3-4 jobbiga nattningar och eventuellt upprepande mitt i natten.

Men hon behöver läras om och bli trygg att somna för sig själv!

Lycka till <3

• Enahel

Hej!

Tar hon napp?

Erbjud henne nappen och lägg henne där du tänkt att hon ska ligga för natten. I egen säng?

Sen säger du godnatt och sätter dig på en stol en bit bredvid. Ge nappen och säg godnatt tills hon somnar. Öka avståndet mellan din stol och hennes säng för varje kväll. Till slut kan du gå ut ur rummet!

Om det inte fungerar, gå ut ur rummet direkt och spring istället fram och tillbaka och ge henne nappen /lägg henne ned i sin säng och stoppa om, pussa godnatt tills hon förstår att hon ska ligga där och somna själv.

Detta kommer att kräva 3-4 jobbiga nattningar och eventuellt upprepande mitt i natten.

Lycka till <3

• Enahel

Hej!

Tar hon napp?

Lycka till <3

Svar på tråden 9 mån vaknar när jag går