• sigge1235

Skulle ni be om tidigt VUL? Eller tjata sig till ...

Började blöda lätt lätt 8/12, blev två dagar senarr som en lätt mens som varade i tre dagar, sen bruna flytningar efter det med inslag av något färskt också. Totalt mindre än en mens men mer än vad jag skulle tro att en nidis är. Plussade svagt 11/12, bim-1. Ökat sedan dess, men jag har ju blödit lite samtidigt - se ovan. Knappt något alls igår bara lite brunt och inget idag. Lite ilningar i ländrygg från och till. Såhär såg testet ut idag i v.4+6. Tog ett digitalt som visade 1-2 v. Jag har haft flera missfall tidigare sedan en tillgången frisk graviditet. Vill gärna veta om jag "väntar missfall" innan jul eftersom jag kommer behöva berätta för familj då iom kommer undvika alkohol och viss mat.

Utifrån detta, bör jag tjata till mig ett VUL eller chilla??

• Svar på tråden Skulle ni be om tidigt VUL? Eller tjata sig till ...
  • Ängamat

Jag skulle ta det lugnt över jul och nyår. Ett VUL nu kommer med största sannolikhet inte säga så mkt iom att det är tidigt, och risken är att du bara får ovissa besked.

Hoppa över alkoholen (går alltid att säga att du tagit Alvedon pga huvudvärk).

Lycka till och håller tummarna!

• Ängamat

Jag skulle ta det lugnt över jul och nyår. Ett VUL nu kommer med största sannolikhet inte säga så mkt iom att det är tidigt, och risken är att du bara får ovissa besked.

Hoppa över alkoholen (går alltid att säga att du tagit Alvedon pga huvudvärk).

Lycka till och håller tummarna!

• syntharen

Eftersom du endast är i v 4+6 idag så skulle ett vul innan jul inte ge dig några svar. Det är för tidigt. Helst ska man vara i v 7+ när man göra ultraljud för att vara säker på att kunna se hjärtat slå. Trist att du måste behöva förklara dig varför du inte vill dricka alkohol, tycker jag. Det mesta av maten kan du ju äta ändå, fast att du är gravid. Grattis till graviditeten förresten!

• CH90

Jag är i v. 4+2 (tror vi). Hade en mens i oktober, sedan ÄL i november och i slutet av Nov kom även det jag skulle tolka som mens. Hade tagit ett gravtest på ÄL+10 och det var neg. Sen kom blödningen efter tre dagar så då testade jag aldrig igen. Jag hade inbokat besök för spolning av livmoder och äggledare ca tolv dagar efter att blödningen börjat. Men på den dagen fick jag bara en tanke om att ta ett ÄL test för att se ungefär vart jag var i cykeln (alltså om det börjat synas svagt innan ÄL dagarna). Testet visade för starkt tyckte jag så jag provade ett gravtest. Det visade +. Men fick ändå åka och göra ett VUL - då kunde inte ens läkaren säga att det var en graviditet eller inte. Fick komma tillbaka en vecka senare - inget då heller. Men fick tagit två blodprov som visat på hCG värdet stigit i "rätt" takt. Och enligt de så var jag i v 4. Men läkaren kan inte göra något än.. utan måste vänta minst till efter nyår för ett VUL. Så ett tidigt VUL kommer jag få ändå - MEN det gäller att inte göra FÖR tidigt. :) 

Och blödningar är något som kan förekomma och behöver inte betyda något alls. 

Svar på tråden Skulle ni be om tidigt VUL? Eller tjata sig till ...