• Anonym (Trött)

Stannar eller lämna

Hej.

Jag behöver tips och råd. För att göra lång historia kort. Är gift sedan 4 år och har en dotter på 4 år, har kämpat med syskon men inte blivit något. Nu till andra problemet min man är sedan innan vi träffades utbränd och har jätteproblem med stress. Just nu jobbar han inte och har inte gjort på över ett år. Han hade säsongsjobb innan men har aldrig under dessa snart åtta år haft en fast tjänst. Jag har hela tiden jobbat och dragit de tyngsta lasset. Nu får han hjälp av arbetsförmedlingen men de kan ta tid vet inte hur lång tid innan han får ett jobb men hyfsad lön. Men jag börjar själv bli utbränd och riktigt trött på detta. Det går för mycket ut över mig nu. I sommras var ja så långt nere att jag va inne på att skiljas, men gav de en chans pga vår dotter. Jag älskar honom som min bästa vän och som far till mitt barn, men är inte attraherad av honom längre. Han är fortfarande upp över öronen förälskad i mig. Ja vet inte vad ja ska göra känner att all ekonomi ligger på mig att jag inte ens kan vara sjuk.

• Svar på tråden Stannar eller lämna
  • Anonym (Lena)

Får din man hjälp på något sätt? Jag tänker i form av antidepressiva och samtal? Har ni någon form av kontakt med vårdcentral? Tänker att något måste göras aktivt så han kommer på fötter. Både för dig, men även för din dotters skull.

• Anonym (Trött)

Ja han går till psylolog och arbetsterapeut, sen har vi börjat med familjerådgivning också.

Svar på tråden Stannar eller lämna