Var går gränsen och vad är okej?
Hej alla där ute!
Jag och min kille var ut i helgen, och vi båda blev väldigt påverkad av alkohol. Under kvällen ser jag hur han står och tar en annan tjej på rumpan. Detta hände även en gång i våras. Jag frågade om detta dagen efter och han menar att han inte minns det men att det som händer på fyllan inte räknas.
Därpå blir min fråga om han tycker det är okej att ta/flirta/hoppa i säng med andra när man är full för att man är, just full?
Detta får jag endast "du vet vad jag tycker om otrohet" som svar.
Detta hände nämligen en gång i våras också, därför börjar jag fundera om han inte kan hålla händerna i styr när han blir för full? Detta är en jättejobbig känsla och jag vill inte hindra honom något men jag känner mig helt plötsligt inte alls trygg med att han dricker sådär mycket. Om han tar på andra när jag är med är jag rädd att det kan hända mer om jag inte är med?
När jag frågat några ggr var han tycker gränsen går för otrohet så har han vridit om det och påstår att jag säger att det är okej att ta/flirta/hoppa i säng med andra på fyllan..
Jag känner att jag inte får något ordentligt svar och inte blir något som helst förstådd. Hur gör jag för att förmedla min oro över hur han beter sig när han blir full och ska jag acceptera att han kanske är kapabel att vara med andra när han blir för full?
I övrigt har vi det helt otroligt bra med en bra nutid och en fin framtid, och jag vill inte förlora det.
Kan man be någon att inte dricka sådär mycket eller blir man en begränsning för den andra partnern då? Och kan jag be igen om ett svar var han tycker gränsen går för hur man beter sig när man är full?
Tack på förhand