• Anonym (Bonnmora)

Var går gränsen och vad är okej?

Hej alla där ute!

Jag och min kille var ut i helgen, och vi båda blev väldigt påverkad av alkohol. Under kvällen ser jag hur han står och tar en annan tjej på rumpan. Detta hände även en gång i våras. Jag frågade om detta dagen efter och han menar att han inte minns det men att det som händer på fyllan inte räknas.

Därpå blir min fråga om han tycker det är okej att ta/flirta/hoppa i säng med andra när man är full för att man är, just full?

Detta får jag endast "du vet vad jag tycker om otrohet" som svar.

Detta hände nämligen en gång i våras också, därför börjar jag fundera om han inte kan hålla händerna i styr när han blir för full? Detta är en jättejobbig känsla och jag vill inte hindra honom något men jag känner mig helt plötsligt inte alls trygg med att han dricker sådär mycket. Om han tar på andra när jag är med är jag rädd att det kan hända mer om jag inte är med?

När jag frågat några ggr var han tycker gränsen går för otrohet så har han vridit om det och påstår att jag säger att det är okej att ta/flirta/hoppa i säng med andra på fyllan..

Jag känner att jag inte får något ordentligt svar och inte blir något som helst förstådd. Hur gör jag för att förmedla min oro över hur han beter sig när han blir full och ska jag acceptera att han kanske är kapabel att vara med andra när han blir för full?

I övrigt har vi det helt otroligt bra med en bra nutid och en fin framtid, och jag vill inte förlora det.

Kan man be någon att inte dricka sådär mycket eller blir man en begränsning för den andra partnern då? Och kan jag be igen om ett svar var han tycker gränsen går för hur man beter sig när man är full?

Tack på förhand

• Svar på tråden Var går gränsen och vad är okej?
  • CitronTulo

Om han blir så full så att han inte vet vad han gör så borde han inte dricka så mycket!
    Oavsett hur full man blir så glömmer man ju inte bort att man har en partner heller!
    Hade kunnat köpa om det var en tjej som var närgången på honom och han inte riktigt reagerade eller kunde freda sig som han skulle ha gjort om han var nykter, men om det är han som står och klämmer en annan tjej på rumpan så är det ju på hans eget initiativ!
    Tänker också att om han gör detta när han är på fest ihop med dig, vad händer då om han är ute och festar utan dig?
    Jag hade inte heller litat på honom när han uppvisar ett sånt beteende..

• Anonym (A)

Han borde inte dricka så mycket.

• Anonymaes

Jag säger inte att det är samma här, men ser ändå liknelser så skriver!

Min bäsa kompis kille var likadan, han kunde även pussa tjejer och min kompis var okej med det då hon sa att han var väldigt vänskaplig av sig och att det inte var mer än så. Var alltid jobbogt för dem när han drack då det hände mycket. De gick i terapi tillslut ang hans drickande.

Efter 3 år av krångel med alkohol och flirtande så skickade han till mig att han ville ses och kyssas - givetvis berättade jag det för min kompis. Hans bortförklaringar var först att han ätit något som gjort han konstig (?) Sen att det var alkoholen som skrivit som han gjorde (han skrev en söndagseftermiddag med klar text/snabbt så var en bortförklaring).

Vad jag menar är att det kan vara som han säger, då borde han inte dricka så mycket som han gör om han vill ert förhållande gott.

Han kan också vara manipulativ som min kompis kille var, och det är lätt för dem att komma undan när man har djupt rotade känslor. Man blir ju blind, man försöker se bortom och förklara för sig själv så det blir okej.

Men säg vad du tycker om otrohet, att du blir sårad av när han gör som han gör och att du aödrig tolererat att han hoppade i säng med någon annan (om det är så du känner). Var ärlig, tycker inte du ska förminska dina känslor. Hade min sambo kysst en annan så hade jag gjorr slut direkt, men vi har också varit väldigt tydliga med det.

Hoppas allt löser sig för dig!

• Anonym (...)

Wow, jag hade tappat tilliten till honom totalt. Hade aldrig litat på honom när han drar ut och super. Att han dessutom inte ens verkar ångra sig eller mår dåligt över vad han gjort gör ju att det ringer en STOR varningsklocka.. Det som händer på fyllan betyder inget säger han.. Usch!

Svar på tråden Var går gränsen och vad är okej?