Är jag för extremt svartsjuk ?
Min kille och jag har varit ihop i 2 år. I början av vårt förhållande var han alltid inne på instagram och sökte på sitt ex , något jag var sjukt på honom om och tillslut slutade han (vad jag vet).
Sen började han istället följa massa tjejer från vårat gym, minst 20 st och han gillade deras bilder. En kväll var han ute med sin kompis i en bar och 2 på natten såg jag hur han gillade en tjejs bild , frågade dagen efter vem det var och han sa att dom träffade henne i baren, hon var tydligen känd politisk och därför var hon intressant. Men varför gilla en bild på hennes ansikte ?? det var ingen politisk bild.
En annan gång kom jag på honom att smsa med sin kvinnliga kollega, där hon skrev något i stil med att hon skulle sova. Min man frågade då på flörtig skämt Sova med dig ?
Som att han ska sova med henne alltså. De här blev jag rasande på. Senare sa han till mig att han skulle gå på middag med henne ensam , dom skulle prata jobb bara. Detta tillät jag inte och efter bråk gick han inte på middagen.
Har sen dess haft tillitsproblem med hans mobiltelefon och har under ilska tagit sönder den 1 gång.
Allt det här är cirka 1 år sen , vi är nu förlovade och har gått vidare från det här i förhållandet men jag kan fortfarande innerst inne inte släppa de och får ibland fortfarande misstanke samt drömmer mardrömmar.
Är jag extrem ?! Var detta oskyldigt beteende ? Han har bett om ursäkt för allt och sagt att han inte vetat bättre hur han ska bete sig och har förändrats då han raderade instagram och har inte kontakt med kollegan längre.
Vi har haft det bra nu under 1 år utan bråk om sånt här , men jag kan fortfarande inte släppa de.
Måste jag bara släpp de här nu och se det bra som vi har nu ? Känner att jag lever i de förflutna, då han e världens bästa man nu.