Anonym (O) skrev 2019-12-21 15:14:37 följande:
Jo, jag känner nog att jag har tagit itu med allt. Men ärligt talat. Blir man mobbad så ligger det oftast nånting bakom. Det är inga snygga och självsäkra personer som blir mobbade på det sättet, där det fortsätter oavsett om man flyttar till en ny stad t.o.m. Och nu råkade jag falla utanför båda de ramarna och var varken snygg eller självsäker vilket såklart gjorde mig till ett lätt ?offer? för de som hade det behovet. Och det är det jag menar med att jag inte direkt är nåt drömkap. Jag har inget direkt kontaktnät alls, varken av vänner eller familj. Jag är inte på något sätt mobbad nu, funkar bra med jobbarkompisar men de är just jobbarkompisar och inga jag skulle diskutera nåt privat med eller umgås med på fritiden.
Fast nej.
När jag ser på gamla bilder på mig själv som barn så ser jag (inte för att skryta) men faktiskt riktigt söt ut. Och jag var ganska självsäker. Det kanske är tvärtom - att det var därför vissa andra barn. Fast det är klart det var främst i låg och delar av mellanstadiet. Sedan fick jag några nära vänner och sedan sen tonår har jag flera nära vänner och stor bekantskapskrets.
Det faktum att du har litet kontaktnät försvårar naturligtvis. Hm. Har du funderat på att söka hjälp? För att reda ut tankar och känslor kring barndomen och mobbingen? Jag tycker att det låter som om det är mycket som är obearbetat och att du överlag kanske inte har så hälsosamma relationer, att din barndom och mobbingen är en bidragande orsak till varför relationen med din man ser ut som den gör och varför du stannar.
Glöm inte TS att alla människor förtjänar att bli älskade och att älska - sedan är livet inte rättvist, men du låter som en väldigt snäll person (kanske för snäll?). Jag är säker på att du kan hitta människor som vill vara din vän. Jag skulle iaf råda dig att börja med att söka hjälp och börja prata. Stort lycka till!