• Anonym (O)

Att leva med en man som inte tänder på en

Den känslan, att leva med en man som helt slutat tända på en. Att aldrig få känna sig fin, sexig eller åtrådd. Att aldrig få en komplimang. Aldrig få bekräftelsen i att han vill ta på mig. Att aldrig få ha sex med den man älskar. Den känslan är så tung. All form av självförtroende är som bortblåst.

Hur hanterar ni andra det som lever med en partner som inte tänder på er längre, man som kvinna?

• Svar på tråden Att leva med en man som inte tänder på en
  • Anonym (Linda)
    Anonym (O) skrev 2019-12-20 21:42:52 följande:

Jag önskar ju att leva med honom livet ut. Jag har väldigt svårt att se mig själv utan honom.

Fast varför tycker du inte att du förtjänar bättre? Du är ju uppenbarligen inte alls lycklig så vad finns det hos honom som ingen annan kan ge dig? Exakt VAD ger han dig?
  • Nyfiken och glad

Inget kommer ändras i er relation.

Du är uppenbarligen nöjd med att leva så här under överskådlig tid.

Ingen kan hjälpa dig med detta.

Jag tycker det är tragiskt.

Hoppas du får det liv du önskar.

Lycka till.

• Anonym (Y)
    Nyfiken och glad skrev 2019-12-20 22:53:21 följande:

Inget kommer ändras i er relation.

Du är uppenbarligen nöjd med att leva så här under överskådlig tid.

Ingen kan hjälpa dig med detta.

Jag tycker det är tragiskt.

Hoppas du får det liv du önskar.

Lycka till.

Uppenbarligen inte nöjd och nej, ingen kan hjälpa henne med detta egentligen men förstår att sånt här tär på en människa otroligt och det kan behöva ventileras.

Behöver inte vara spydig.
  • Anonym (O)
    Anonym (.........) skrev 2019-12-20 22:05:04 följande:

Förstår, men samtidigt öppnar han ju inte upp till en seriös dialog om något. återvändsgränd. Hur ska ni då kunna fortsätta, där även du ska få en chans att bli riktigt lycklig? Men kanske kände du dig halv även innan honom, kanske aldrig haft ett bra samliv med en man. 

Nej, det är helt sant att han inte öppnar för en dialog om något. Och det är förstås jättefrustrerande. Att inte kunna få svar och att inte känna att han också vill kämpa för att vända det. Men om han är nöjd, varför skulle han då vilja kämpa för att ändra något med det?

Jag kände mig inte ens halv innan honom. Jag var helt trasig då. Jag har honom att tacka för allt egentligen.
  • Fjäril kär
    Anonym (O) skrev 2019-12-20 23:13:32 följande:

Nej, det är helt sant att han inte öppnar för en dialog om något. Och det är förstås jättefrustrerande. Att inte kunna få svar och att inte känna att han också vill kämpa för att vända det. Men om han är nöjd, varför skulle han då vilja kämpa för att ändra något med det?

Jag kände mig inte ens halv innan honom. Jag var helt trasig då. Jag har honom att tacka för allt egentligen.

Han kanske inte alls är nöjd men vill inte vara den som blir The bad guy och bryter upp. Han kanske hoppas att du till sist inte har något annat val än att kasta ut honom.? Statistik visar att 9 av 10 separationer görs på kvinnans initiativ.
  • Anonym (O)
    Anonym (Linda) skrev 2019-12-20 22:20:05 följande:

Fast varför tycker du inte att du förtjänar bättre? Du är ju uppenbarligen inte alls lycklig så vad finns det hos honom som ingen annan kan ge dig? Exakt VAD ger han dig?

Ditt inlägg kändes väldigt träffande. Som att jag inte riktigt vet vad jag ska säga. Vad ger han mig? Jag vill ju säga kärlek, men det är väl egentligen inget han GER mig utan mer känslor som jag känner. Så, tragiskt nog blir svaret: Jag vet inte.

Tack för en bra tankeställare.
  • Anonym (.........)
    Anonym (O) skrev 2019-12-20 23:13:32 följande:

Ok, det ställer ju det hela i ett annat perspektiv. Jämfört med vad som var tidigare så är alltså det här guld. Gissar på massa tragiska upplevelser av alla möjiga slag, berätta gärna mer om du vill. Kanske skönt att lätta sitt hjärta? Särskilt här då det är anonymt.
  • Anonym (O)
    Anonym (.........) skrev 2019-12-20 23:39:52 följande:

Ok, det ställer ju det hela i ett annat perspektiv. Jämfört med vad som var tidigare så är alltså det här guld. Gissar på massa tragiska upplevelser av alla möjiga slag, berätta gärna mer om du vill. Kanske skönt att lätta sitt hjärta? Särskilt här då det är anonymt.

De tragiska upplevelserna har egentligen inget med män att göra. Jag har innan honom bara haft några väldigt korta förhållanden och några KK och ONS.

Min trasighet har mer berott på en väldigt tuff uppväxt med mycket problem hemma samt mobbing genom hela skolgången. Så som ni förstår så var/är jag inget drömkap direkt och jag var ganska inställd på att behöva leva ensam. Men nu efter ett såhär långt förhållande och att ha någon runt sig jämt så vill jag verkligen inte tillbaka till den totala ensamheten igen.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (O) skrev 2019-12-20 21:42:52 följande:
    Jag önskar ju att leva med honom livet ut. Jag har väldigt svårt att se mig själv utan honom.
    Men om det fortsätter så här är risken stor att det slutar med att någon av er är otrogen. Ni måste antingen ta itu med era problem snarast eller gå skilda vägar.
  • Ascendere
    Fjäril kär skrev 2019-12-20 21:07:15 följande:

När man är gift så länge som jag var är det ju oundvikligt att känna en grundkärlek för den man lever med och det som är Familj AB. Man är ett team. Han är min bästa vän och förtrolige. Det är ohyggligt jobbigt att älska någon så djupt och ändå inte längre känna någon åtrå. Jag kunde se på honom och förstå att han är snygg och attraktiv men det hände inget i kroppen. .

Exakt sådär har vi det också. Jag märker att min fru inser rent objektivt, på ett rent Intellektuellt plan att jag ser bra ut och är attraktiv men hon blir inte attraherad eller tänder på mig själv, alltså känslorna saknas.

Vi kommer nog att separera så småningom, under tiden har jag andra vid sidan av, bakom ryggen på henne alltså.

Så just nu har jag det bästa av två världar, får se hur länge det funkar att hålla ihop allt...
  • Anonym (.........)
    Anonym (O) skrev 2019-12-21 08:34:20 följande:
    De tragiska upplevelserna har egentligen inget med män att göra. Jag har innan honom bara haft några väldigt korta förhållanden och några KK och ONS.

Min trasighet har mer berott på en väldigt tuff uppväxt med mycket problem hemma samt mobbing genom hela skolgången. Så som ni förstår så var/är jag inget drömkap direkt och jag var ganska inställd på att behöva leva ensam. Men nu efter ett såhär långt förhållande och att ha någon runt sig jämt så vill jag verkligen inte tillbaka till den totala ensamheten igen.
    Jaha, precis som jag då.  Har själv tagit itu med allt mitt med mediciner o massa terapi (lättare sagt än gjort förstås, har varit en lång resa), kanske du med?

Men vadå, varför skulle du inte vara ett drömkap för det, är du säkert visstGlad. Även om känslan säger nåt annat. Hoppas du har vänner omkring dig eller nåt annat "bra", hoppas verkligen det.
  • Anonym (O)
    Anonym (.........) skrev 2019-12-21 13:15:49 följande:

Jaha, precis som jag då.  Har själv tagit itu med allt mitt med mediciner o massa terapi (lättare sagt än gjort förstås, har varit en lång resa), kanske du med?

Men vadå, varför skulle du inte vara ett drömkap för det, är du säkert visst. Även om känslan säger nåt annat. Hoppas du har vänner omkring dig eller nåt annat "bra", hoppas verkligen det.

Jo, jag känner nog att jag har tagit itu med allt. Men ärligt talat. Blir man mobbad så ligger det oftast nånting bakom. Det är inga snygga och självsäkra personer som blir mobbade på det sättet, där det fortsätter oavsett om man flyttar till en ny stad t.o.m. Och nu råkade jag falla utanför båda de ramarna och var varken snygg eller självsäker vilket såklart gjorde mig till ett lätt ?offer? för de som hade det behovet. Och det är det jag menar med att jag inte direkt är nåt drömkap. Jag har inget direkt kontaktnät alls, varken av vänner eller familj. Jag är inte på något sätt mobbad nu, funkar bra med jobbarkompisar men de är just jobbarkompisar och inga jag skulle diskutera nåt privat med eller umgås med på fritiden.
  • Anonym (fastnej)
    Anonym (O) skrev 2019-12-21 15:14:37 följande:
    Jo, jag känner nog att jag har tagit itu med allt. Men ärligt talat. Blir man mobbad så ligger det oftast nånting bakom. Det är inga snygga och självsäkra personer som blir mobbade på det sättet, där det fortsätter oavsett om man flyttar till en ny stad t.o.m. Och nu råkade jag falla utanför båda de ramarna och var varken snygg eller självsäker vilket såklart gjorde mig till ett lätt ?offer? för de som hade det behovet. Och det är det jag menar med att jag inte direkt är nåt drömkap. Jag har inget direkt kontaktnät alls, varken av vänner eller familj. Jag är inte på något sätt mobbad nu, funkar bra med jobbarkompisar men de är just jobbarkompisar och inga jag skulle diskutera nåt privat med eller umgås med på fritiden.
    Fast nej.

När jag ser på gamla bilder på mig själv som barn så ser jag (inte för att skryta) men faktiskt riktigt söt ut. Och jag var ganska självsäker. Det kanske är tvärtom - att det var därför vissa andra barn. Fast det är klart det var främst i låg och delar av mellanstadiet. Sedan fick jag några nära vänner och sedan sen tonår har jag flera nära vänner och stor bekantskapskrets. 

Det faktum att du har litet kontaktnät försvårar naturligtvis. Hm. Har du funderat på att söka hjälp? För att reda ut tankar och känslor kring barndomen och mobbingen? Jag tycker att det låter som om det är mycket som är obearbetat och att du överlag kanske inte har så hälsosamma relationer, att din barndom och mobbingen är en bidragande orsak till varför relationen med din man ser ut som den gör och varför du stannar.

Glöm inte TS att alla människor förtjänar att bli älskade och att älska - sedan är livet inte rättvist, men du låter som en väldigt snäll person (kanske för snäll?). Jag är säker på att du kan hitta människor som vill vara din vän. Jag skulle iaf råda dig att börja med att söka hjälp och börja prata. Stort lycka till!
  • Anonym (Tog slut i natt)

Men jag har aldrig slutat älsa Den billan jag gifte mig med.

Men va enormt svårt att kela å mysa med henne då hon trodde bara att jag ville ha sex.

Så många gånger man blev tillsagd att; lägg avv!

Så ja, vill, men något har blivit tokigt med tiden.

Så synd allt

Svar på tråden Att leva med en man som inte tänder på en