Hur hade du gjort? Seperation?
Vi har varit tillsammans i 9 år och efter barn (7, 5 och 2 år) så har vi inte haft så mycket tid att vårda våran relation.
Det har eskalerat under det senaste året.
Jag försöker sporadiskt visa uppskattning och komma med komplimanger, är genuint intresserad om hur han mår och hur dagarna har varit.
Gör helt ärligt nästan allt som han vill, men det är aldrig tillräckligt.
Sambon har inte tagit initiativ på flera år till varken närhet, sex eller ens försökt visa uppskattning.
Den ända gången de är på tal om någon from av beröring så är det när han vill ha massage, sen är det "bra" och man ska hålla sig borta.
Han sitter i mobiltelefonen nästan hela tiden när vi är hemma, även i sängen.
Ligger alltid med ryggen emot mig när vi ska sova.
Klagar nästan alltid på det jag gör i hemmet (ex. missat att torka ovanpå badrumsskåpet eller en dörrlist vid dammtorkning)
Vi har varit i kontakt med familjerådgivningen 3 gånger sedan mars i år.
Dom har kommit med massor av förslag som vi ska prova men han verkar inte alls intresserad av att försöka, när vi väl ska prata med varandra så mår han dåligt eller så är det fel tidpunkt.
När rådgivaren försökt få fram vad och varför han känner som han gör så blir det något i stil med "jag vet inte varför"
När jag åkt bort ett par dagar på jobbresa, vilket är i snitt 1 gång i månaden så säger han alltid att det varit mycket bättre när han varit själv hemma med barnen.
Älskar honom, men vet inte vad jag ska tycka eller tänka längre, känner mig totalt nedbruten.
Vågar inte ens försöka ge honom en kram för då vet jag att jag hade blivit frånstött och fått höra någon kommentar.
Om han nu hatar mig, varför lämnar han då inte mig?
Vet inte hur länge jag orkar fortsätta tro och hoppas att allt ska bli bättre.
Vad hade ni gjort?