• Mamman2018

    Multiallergisk ettåring

    Hej,

    Känner att jag verkligen behöver få komma i kontakt med fler föräldrar med multiallergiska barn. Min älskade dotter är allergisk mot fan allt känns det som. Tack och lov är det hittills endast hudsymptom med främst eksem och nässelutslag vid hudkontakt, men alltså, det är så otroligt påfrestande. Tycker det är jobbigt att testa precis allt nytt då man hela tiden ska leta efter eventuella symptom. Det ska trappas upp långsamt osv osv. Tycker tillvaron är ganska jobbig då det mycket kretsar kring vad hon kan äta och vad som ska testas härnäst. Och däremellan hantera tuffa nätter av kli och gråt. Hon är världens bästa busunge men känner att mina tankar ofta är kring dessa jäkla allergier.

    Hur lär man sig hantera det här på ett bra sätt?

  • Svar på tråden Multiallergisk ettåring
  • malinmyra

    Jag känner igen mig så mkt i det du skriver. Vår pojk blir ett i slutet av februari och vi har haft problem med gaser och magknip sedan dag 1. Har fått diagnos kolik och misstänkt mjölkproteinallergi, men trots att vi båda avstått från mjölkprotein sedan han var 2 månader, så är han fortfarande inte helt bra. 4/7 nätter är gråt och gaser. Har inte fått mer hjälp från BVC utan började på eget bevåg med att testa oss fram med olika födoämnen. Igår åt han ägg och nu har han varit jätteledsen och pruttig hela natten och idag, så lutar mot att han är allergisk mot det också. Misstänker ev vete också, men vet inget säkert än. Allt kretsar kring denna matdagbok, olika inköp, etc. Känner mig såå maktlös och ledsen :(

Svar på tråden Multiallergisk ettåring