• Julen2

Hjälp! Orolig för missfall. Vad ska jag göra?

Hej,
    Är gravid i sjunde veckan och i förgår och igår hade jag lite rosa flytningar. Idag har det kommit mer röda blödningar med mycket slem. 
    Jag är väldigt orolig eftersom detta skulle vara mitt tredje missfall inom ett år i så fall. 
    Jag tog ett gravtest som visade gravid men i för få veckor om man jämför med vad jag skulle vara i enligt barnmorskan. 

Blödningarna har alltså blivit värre och jag har haft molvärk hela tiden. Nu är det mer som ett sug i magen och lite mensvärk i nedre delen av magen och nedre ryggen.

Vad gör jag nu? barnmorska och 1177 säger att jag ska avvakta men när borde jag åka in?

VIll så gärna ha ett vul för att veta? Ni som fått det, hur har ni gjort? 

Är det helt kört tror ni? Är så orolig. 

• Svar på tråden Hjälp! Orolig för missfall. Vad ska jag göra?
  • Liv00

Hade jag varit dig så hade jag åkt in och kollat upp för att lugna mig. Dessvärre så kan dem inget göra om det nu är missfall på gång, men då får du iallafall svar på vad som händer,

Jag själv hade som du har det nu, men det var helt normalt! Önskar dig lycka till och håller tummarna !

• Julen2
    Liv00 skrev 2019-12-20 18:00:40 följande:

Hade jag varit dig så hade jag åkt in och kollat upp för att lugna mig. Dessvärre så kan dem inget göra om det nu är missfall på gång, men då får du iallafall svar på vad som händer,

Jag själv hade som du har det nu, men det var helt normalt! Önskar dig lycka till och håller tummarna !

Ok, men var åkte du in då? Tycker det är så komplicerat med att hitta tider och gynakuten tar inte in en hur som helst. 
    Gud vad skönt att det var helt normalt med dig. 
    Tack <3
  • JLES
    Julen2 skrev 2019-12-20 18:05:44 följande:
    Ok, men var åkte du in då? Tycker det är så komplicerat med att hitta tider och gynakuten tar inte in en hur som helst. 
    Gud vad skönt att det var helt normalt med dig. 
    Tack <3
    Det är gynakutens område. :) De tar hand om komplikationer i tidig graviditet. Ring dig och säg att du har ont och blöder, så lär du säkerligen få komma in. :) 
  • Julen2
    JLES skrev 2019-12-20 18:19:41 följande:
    Det är gynakutens område. :) De tar hand om komplikationer i tidig graviditet. Ring dig och säg att du har ont och blöder, så lär du säkerligen få komma in. :) 
    Tusen tack :)
Svar på tråden Hjälp! Orolig för missfall. Vad ska jag göra?