• Madde007

Beräkna graviditet

Heeeejjj!!!! Jag är gravid!!!!!!

Fick reda på igår att jag är gravid,tog även ett digitalt test och mycket riktigt, jag är gravid i veckab1-2 :)

Vilket stämmer bra då jag hade sist mens den 22-27 november, sedan ägglossning ungefär 6,7,8 december ????

Skulle egentligen få min mens igår samt att jag skulle ut på julbord och även ta något glas så tänkte jag att det är nog bäst att kolla sig innan för säkerhets skull, och tur va väll de,överlycklig är jag/vi men känns jobbigt att man nu ska bära på denna hemligheten ett tag innan man känner sig trygg med att berätta (Vill komma förbi den första tiden för missfall innan vi berätta för andra)

MEN nu till frågan, jag ha laddat ner en gravidapp så att man kan följa utvecklingen av fostret men nu till frågan ska jag då skriva in 22 november som sista mensen första dag? ???? för gör jag de så står det att jag är i gravid vecka 4 och de känns inte som det stämmer alls ???? eller är det meningen att jag ska skriva den 20 december (alltså igår, då jag egentligen skulle få mens men som visade sig att jag var gravid istället) ???? tacksam för svar ?

• Svar på tråden Beräkna graviditet
  • knivskrik

Man räknar alltid från sista mensens första dag, så jodå det stämmer alldeles utmärkt!

Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • knivskrik

Tilläggas ska att enligt clearblues instruktioner så motsvarar resultatet "gravid 1-2" vecka 3-4

Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
Svar på tråden Beräkna graviditet