Vi hamnade knasigt nog på samma ställe igår med barnen men ingen av oss sade något till den andre. Vi bor inte så långt ifrån varandra. Det var första gången vi såg varandra förutom när vi kört förbi varandra i trafiken. Jag ser inte riktigt att vi skulle ha något att prata om eftersom hela förhållandet och hennes beteende bara var byggt på otrohet, lögner och svek. Hon hade ju alla möjligheter att välja om hon skulle vara trogen eller otrogen, ljuga eller vara ärlig. Och hon valde ju att svika både mig, mina barn och hennes egna barn. Och hon var otrogen även tidigare i vårt förhållande och även då lämnade jag henne, men tog sedan, dumt nog tillbaka henne då hon lovade dyrt och heligt att hon aldrig skulle göra så igen. Men det gjorde hon såklart, och hon borde bara insett att hon skulle bli påkommen till slut. Hon fick väldigt många chanser men hon behandlade mig som skit. Det konstiga är att jag förmodligen är den enda människan i hela världen som verkligen känner henne på riktigt och som vet vem hon verkligen är. Samtidigt så känns det inte som att jag känner henne alls. Det blev för många svek så jag tror inte att möjligheten finns att hon någonsin kommer kunna bättra sig varken som partner eller som människa. En person som varit otrogen kommer förmodligen alltid vara otrogen. Jag vet att hon älskade mig och att hon egentligen mådde väldigt bra i vårt förhållande, och bortsett från alla svek, lögner och otrohetsäventyr så hade vi ett helt magiskt förhållande. Vi hade verkligen skitroligt ihop och vi hade både ett väldigt bra och aktivt sexliv. Men hon tyckte helt enkelt att det var spännande med uppvaktning och flirtande med massa andra män. Hon ser väldigt bra ut och jobbar i en väldigt mansdominerad bransch, så hon får mycket uppmärksamhet, och det är ju där hennes stora problem ligger... att hon aldrig nöjer sig med vad hon har hemma. Hon tog också av sig förlovningsringen varje dag när hon åkte till jobbet och tog på sig den igen när hon åkte hem. Det har hon erkänt. Sedan söker hon själv uppmärksamhet genom att hon flirtar hej vilt med väldigt många och startar relationerna själv. Sedan nöjer hon sig ju såklart inte med att bara flirta, utan det leder väldigt snabbt till sängen har jag märkt. Det är sådan hon är som person och då skall hon såklart leva på det viset, för det är ju i det beteendet hon finner sin stora lycka. Men jag kan såklart inte dela mitt liv med en sådan person, eftersom min lycka finns med en enda partner och i familjelivet med barn och bonusbarn. I övrigt har vi inga gemensamma vänner så jag ser inte någon poäng att bara prata för att prata, och att bara vara hennes vän ser jag ingen poäng i alls. Vi hade ett magiskt förhållande på många sätt, och det vet jag att hon också tyckte. Och det gjorde även våra barn. Jag och barnen och vår gemensamma familj, och barnens fantastiska syskonkärlek var inte värda mer än hennes spänning med andra män. Jag tror någonstans att hon grämer sig än idag och tror att hon saknar allt vi hade. Men nu har hon ju faktiskt haft nästan ett år på sig att ställa allt till rätta genom att erkänna för sina barn, familj och övrig omgivning vad hon faktiskt gjorde. Först efter det hade hon kunnat be mig om förlåtelse på rätt sätt och visa att hon faktiskt insett att hon betett sig på ett helt oacceptabelt sätt. Då kanske jag på sikt hade kunnat tänka mig att ta henne tillbaka. Men eftersom hon valde att fortsätta förneka allt så fick jag ju till slut ett kvitto på att hon då tänk fortsätta vara otrogen, och att det är så hon helst vill leva. Då blev det ju väldigt enkelt att lämna henne. Och när vi var tillsammans så var hon min bästa vän. Men att bara vara hennes vän nu känns lite avlägset. Däremot känns det fortfarande väldigt tungt att våra barn splittrades, för de älskade verkligen varandra. Jag skulle därför sträcka mig väldigt långt för att barnen skulle få ses igen.