• stoltmamma

Svartsjuka

Jag började träffa en man i slutet på juli. Vi är sen några få veckor tillbaka ett par och har det jättebra tillsammans. MEN det finns 2 tjejer i hans närhet som jag har så svårt att hantera.

Tjej 1: I början när jag o min kille träffades pratade han mycket om denna tjej. Han erkände att han var jätte kär i henne men att hon inte ville lika mycket som han. Dom har viss kontakt fortfarande. Han gillar allt hon lägger ut på insta osv trots att han vet hur jag känner.

Tjej 2: hade han sex med 1 gång i somras innan vi träffades och även 1 gång efter vi träffades, augusti kanske. Dom har mycket kontakt. Pratar mycket i telefon. Han påstår att hon behöver hans stöd för hon har det tufft med något svin hon dejtat typ. Jag vet inte alls vad som sägs dom emellan. Inte läst några konversationer men vet att dom pratar mycket. Hon ringde för någon månad sen när jag var hemma hos han och han gick undan och pratade i ca 15min.

Båda dessa tjejer har alltså varit med i bilden när han och jag började träffas.

Vet inte om jag överreagerar som tycker att dom är ett problem ?

Hur ska jag hantera denna situation? Han vet hur jag känner inför de här 2 tjejerna.

• Svar på tråden Svartsjuka
  • Anonym (nja)

Har han alltså ff kontakt med dem?  Tycker inte det verkar rimligt, speciellt inte den han haft sex med. Den han sagt sig ha känslor för, detta var alltså ff när ni möttes? Så man kan anta att han hade velat vara ihop med henne om hon hade besvarat hans känslor? 

Det verkar inte som om han är redo att vara i ett förhållande. 

• enable007

Hmmm personligen hade inte vågat och ha relation med en tjej som haft sex med en kille medans vi va tillsammans , plus att hon har kontakt med han fortfarande samtidigt som hon säger att hon gillar jätte mycket en annan man men han gillar inte mig !

Vad är poängen här , vad tänker du ?

• Anonym (H)

Tycker han är sjukt respektlös mot dig som har kontakt med en tjej som han förmodligen fortfarande är lite betuttad i och även en annan tjej som han haft sex med två gånger. Tillochmed när ni börjat träffats..

Jag hade aldrig gått in i en relation med en sådan man.. Jag hade gått under av svartsjuka och jag hade aldrig accepterat hans beteende.

• stoltmamma

Vi var alltså inget par när han fortfarande träffade dessa tjejer. Men dom var med ett tag i bilden när vi träffades första gången. Men jag stör mig på att dom fortfarande har kontakt.

• Mattiask

Ta upp det med din kille hur du känner.
    Samtidigt tycker jag det måste vara ok att att han tjejer som vänner, sen om han legat med en av dom tidigare så må det vara så men han ska ju inte ligga med dom nu självklart.

Han har säkert många manliga vänner med som han har massa kontakt med, men där tror jag inte du tänker samma sak eller känner samma "hot".

Men som sagt, lyft det med honom så får du tolka hur det ligger till sen.

• Tecum
    stoltmamma skrev 2019-12-25 16:06:45 följande:
    Vi var alltså inget par när han fortfarande träffade dessa tjejer. Men dom var med ett tag i bilden när vi träffades första gången. Men jag stör mig på att dom fortfarande har kontakt.
    Jag får intrycket att tjejerna är mer vänner än kärlekspartners, även om han hade (kompis?)sex med en. Kanske lite hårt att tvinga honom att bryta helt, däremot måste han sätta dig först i alla lägen och vara öppen med den kontakt han har med dem. Gå undan för telefonsnack med dem är klart olämpligt.
  • stoltmamma

Tog upp det med han ikväll. Igen. Hans förklaring var att han träffade dessa tjejer för o göra hans ex fru sur. När jag sa att jag inte fattar logiken i det började han bråka med mig att han hatar detta beteende och att jag är omogen

• Anonym (H)
    stoltmamma skrev 2019-12-25 23:51:24 följande:

Tog upp det med han ikväll. Igen. Hans förklaring var att han träffade dessa tjejer för o göra hans ex fru sur. När jag sa att jag inte fattar logiken i det började han bråka med mig att han hatar detta beteende och att jag är omogen

Så han gjorde det först för att göra sitt ex sur, sen fortsätter han med beteendet även i ert förhållande och förstår inte aaalls varför du blir sur? Är han efterbliven?
  • Beaniee

Jag hade varit jättesvartsjuk! 

Jag hade inte orkat med att min kille var så nära två andra tjejer. Som många skriver, låter inte som han är redo att vara i ett förhållande.

Jag tror du kommer bli sårad och risken är att han träffar en el båda av dem bakom din rygg. Män är as! 

Lämna och hitta någon som är redo och som har dig som sin nummer 1,

Svar på tråden Svartsjuka