Svartsjuka
Jag började träffa en man i slutet på juli. Vi är sen några få veckor tillbaka ett par och har det jättebra tillsammans. MEN det finns 2 tjejer i hans närhet som jag har så svårt att hantera.
Tjej 1: I början när jag o min kille träffades pratade han mycket om denna tjej. Han erkände att han var jätte kär i henne men att hon inte ville lika mycket som han. Dom har viss kontakt fortfarande. Han gillar allt hon lägger ut på insta osv trots att han vet hur jag känner.
Tjej 2: hade han sex med 1 gång i somras innan vi träffades och även 1 gång efter vi träffades, augusti kanske. Dom har mycket kontakt. Pratar mycket i telefon. Han påstår att hon behöver hans stöd för hon har det tufft med något svin hon dejtat typ. Jag vet inte alls vad som sägs dom emellan. Inte läst några konversationer men vet att dom pratar mycket. Hon ringde för någon månad sen när jag var hemma hos han och han gick undan och pratade i ca 15min.
Båda dessa tjejer har alltså varit med i bilden när han och jag började träffas.
Vet inte om jag överreagerar som tycker att dom är ett problem ?
Hur ska jag hantera denna situation? Han vet hur jag känner inför de här 2 tjejerna.