• Bajkal

Era Tidiga tecken på förlossning?

Vad är era erfarenheter av kroppens signaler på stundande förlossning? Tänker på dagarna innan, och förutom de vanliga vatten/värkar!

Jag är bara i v 35. Men börjar bli nyfiken. Och less! :)

Kan knappt röra mig, orolig i magen men kommer inte mkt, kissar stup i kvarten för minsta droppe i blåsan gör ont.... jätteont i hela buken/magen! :( Och senaste dagarna har min ländrygg och bäcken (Ryggsidan) gjort så sjukt ont. Kan inte sitta, ligga, SOVA är bara å glömma.

Gör dock inte ont när jag går. Mest obekvämt för det känns som att ha en fotboll mellan benen och får akut andnöd vid minsta rörelse. Haha...

Det ilar överallt, särskilt i underlivet...

Värsta julen någonsin kan man säga.... suck... :)

• Svar på tråden Era Tidiga tecken på förlossning?
  • lonelygirl92
    Bajkal skrev 2019-12-25 19:06:29 följande:

Vad är era erfarenheter av kroppens signaler på stundande förlossning? Tänker på dagarna innan, och förutom de vanliga vatten/värkar!

Jag är bara i v 35. Men börjar bli nyfiken. Och less! :)

Kan knappt röra mig, orolig i magen men kommer inte mkt, kissar stup i kvarten för minsta droppe i blåsan gör ont.... jätteont i hela buken/magen! :( Och senaste dagarna har min ländrygg och bäcken (Ryggsidan) gjort så sjukt ont. Kan inte sitta, ligga, SOVA är bara å glömma.

Gör dock inte ont när jag går. Mest obekvämt för det känns som att ha en fotboll mellan benen och får akut andnöd vid minsta rörelse. Haha...

Det ilar överallt, särskilt i underlivet...

Värsta julen någonsin kan man säga.... suck... :)

Har tyvärr inget svar på din fråga men om det är till någon tröst så kan jag säga att du inte är ensam om att ha det så. Är i vecka 38 och vill bara att det ska ta slut nuuu!
  • Bajkal
    lonelygirl92 skrev 2019-12-25 19:10:35 följande:

Har tyvärr inget svar på din fråga men om det är till någon tröst så kan jag säga att du inte är ensam om att ha det så. Är i vecka 38 och vill bara att det ska ta slut nuuu!

Haha, ush... ja jag trodde någonstans att det skulle bli jobbigt mot slutet men så HÄR...? XD

Totalt har jag iof bara haft 1,5 månad av grav som varit bra. Men de veckorna var SUPERhärliga!
  • Anonym (K)

Det lät plask och mina byxor blev förstörda båda gångerna. Ingen förvarning alls.

• HeidiHR

Tio dagar innan jag jag födde började jag få ett sånt tryck baktill, inte bajsnödig men åt det hållet. Sen försvann det och kom tillbaka en vecka senare. Gick sen med det i tre dagar och sista kvällen tilltog det allt mer. Förutom det trycket så släppte blodproppen i omgångar och jag småblödde dagligen. Kissade konstant och poopade 3-4 ggr/dag sista dagarna.

Hade turen att få mitt barn 17/12, hade bf 27e och är så tacksam att hon kom tidigare, hu vad jobbigt det var på slutet! Jag dammsög, gick raska promenader och tog ut mig fullständigt i förhoppning om att få det att starta och det verkade ju funka. Hoppas det startar för dig med snart!

Svar på tråden Era Tidiga tecken på förlossning?