Stanna eller separera!?
Jag lever i en relation sedan nästan 20 år tillbaka. Vi träffades i tidiga tonåren och han är den enda jag haft en riktig relation med. Jag har verkligen varit upp över öronen förälskad i honom och alltid känt sån lycka att jag fick träffa min livskamrat så tidigt i livet. Men de senaste åren känner jag verkligen att vi vuxit ifrån varandra. Jag känner mig inte det minsta kär i honom längre. Jag tänker på separation i princip dagligen. Alltså det är ju inte en dålig man, men jag är så less på hans bekvämlighet och att han är så j-la tråkig och aldrig tar initiativ till att vi ska göra något. Helst sitter han vid datorn och spelar så mycket datorspel han bara kan. Han känns ofta på dåligt humör och jag tycker han skäller på barnen i onödan, och det gör mig på dåligt humör.
Det är ju just barnen som gör att jag stannar. Möjligheten att vi ska kunna bo kvar i det här området och att jag ska kunna träffa dem varje dag. Trots att jag säkert tjänar lite mer än medel och vi nog gör en vinst på nuvarande boende så skulle jag som mest ha råd med en liten tvåa för att kunna ha kvar barnen på samma förskola. Då skulle det ändå kanske behöva innebära att jag behöver lämna/hämta dem med buss. Och att bara träffa dem halva tiden!?
Men det här att jag kanske går miste om ett såå mycket lyckligare liv tär på mig enormt. Jag vet varken in eller ut. Hur resonerar ni som är i liknande situation eller hur resonerade ni som befunnit er i en sån här situation?