• erikaABC

Kvinnor: Är ni nöjda med mannens insats under julen?

Kvinnor;
    Är ni nöjda med er mans / sambos insats under julen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor: Är ni nöjda med mannens insats under julen?
  • Anonym (wp)
    Mascaraklumpar skrev 2019-12-27 10:50:57 följande:

Jag är nöjd med min egen insats. Andras insatser är det inte upp till mig att vara nöjd eller missnöjd med, åtminstone inte i det här sammanhanget.

ok
  • Anonym (wp)
    Anonym (Vägrar) skrev 2019-12-27 12:51:34 följande:

Vägrar gå runt och vara missnöjd. Vi har en dialog där vi kommer överens om hur vi vill ha det och hur vi ska nå det målet. Håller han inte vad han lovar så kan han glömma att jag tar hans del eller håller skenet uppe.

Min man har tyvärr växt upp med en snefördelning mellan mamma och pappa. Så det har harit en uppförsbacke att få honom att se saker med klar syn. Idag skulle jag aldrig starta en relation med någon som behöver bearbetas för att fatta såna saker, men gjort är gjort.

klokt
  • Anonym (wp)
    Anonym (lyckligt gift) skrev 2019-12-28 18:39:42 följande:

Jag är helnöjd, han är en pärla.

Det enda var att vi hade ett tjafs den 23:e men det blir oftast så då vi alltid ska till en spänd släktsituation den dagen. Så då blir det ofta att nerverna slår över för någon av oss om nåt helt annat, typ nåt litet praktiskt som man inte är 100 överens om eller att man har missuppfattat varandra i stressen.

Men bara den kvällen är över så är allt fantastiskt.

igenkänning
  • Anonym (wp)
    Ällingen skrev 2019-12-28 19:15:23 följande:

Ja, det är jag. Han är helt självgående och gör allt helt naturligt. Han gör faktiskt mer än mig. Han är helt fenomenal, min man.

bra man
  • Anonym (wp)
    Anonym (Dörren) skrev 2019-12-29 20:54:22 följande:

Tänk om en man skulle starta en likadan tråd om kvinnor?

Gör det!
  • Anonym (wp)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-12-29 20:58:59 följande:

Så där... Först flera dagar av rent gräl, sedan satte jag ned foten och sedan dess har det varit lugnt. Han har tagit hand om sonen en hel del men å andra sidan sticker han iväg varje kväll i flera timmar på egen hand och även när han kommer hem sitter han uppe till mitt i natten, så det är inte så kul. Det stör mig inte så mycket för jag uppskattar också lugnet hemma ibland men vi får ju ingen tid tillsammans. Han behöver extremt mycket återhämtning just nu.

Mystiskt
  • Anonym (wp)
    Anonym (lyckligt gift) skrev 2019-12-29 23:15:31 följande:
    Ja vad hindrar dig?
    Ja!
  • Anonym (wp)
    Anonym (lyckligt gift) skrev 2019-12-30 22:30:35 följande:
    Trams. 

I så fall är man verkligen extremt dålig på att formulera sig.
    håller med
  • Anonym (wp)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2019-12-30 22:57:30 följande:
    Det räcker med att vara man och ifrågasätta kvinnor beteende. Män är det fritt fram att pissa på.
    äsch
  • Anonym (olika)
    Anonym (wp) skrev 2020-01-01 21:32:37 följande:
    äsch
    Kvinnor är tydligen för känsliga för att ta emot kritik men männen skall bedömas som dressyrhästar.
  • Anonym (Svea)

Självklart. Vi har alltid, vardag som högtid, våra områden och vi kompletterar varandra. Han betalar, gör tyngre grejer och assisterar lite. Jag gör allt annat. Så är vi nöjda.

Svar på tråden Kvinnor: Är ni nöjda med mannens insats under julen?