• lizafd

SEX MED SVAMPTAMPONG?? Akut!!!!

DETTA ÄR AKUT!!

Okej... så det är nyår imorgon, och jag och en kille har planerat att ligga. Jag har längtat efter detta sååå länge nu och verkligen maxat upp nyåret!! Problemet är bara att nu (dagen innan nyår) så fick jag min mens...

Jag har varit helt förkrossad hela kvällen då den inte ens skulle komma denna vecka, och jag vill verkligen undvika ett blodigt sex. Så när jag läste runt på nätet så läste jag om svamptamponger utan snören som man kan ha inne medans man har sex (ifall någon har erfarenhet av dem så får ni gärna skriva)!

Så jag tyckte att dedär svamptampongerna lät som en bra idé! Problemet är bara att de Inte går att få tag i någon butik, utan bara på internet, och paketet kommer aldrig hinna fram tills imorgon!!

Så då fick jag den lite för desperata idén att köpa en vanlig mjuk natursvamp i någon butik och använda som mensskydd, vad tror ni om det? Hur ska jag göra!?! Bomba med tips!!!!

/en 18 årig tjej som gärna vill ha en trevlig stund på nyår :)

• Svar på tråden SEX MED SVAMPTAMPONG?? Akut!!!!
  • Anonym (Duschen)
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2019-12-30 22:43:40 följande:

Om hon når så långt ja...

Man ska inte ha främmande föremål inne i kroppen för länge. Tampong t ex har en gräns på ca fyra timmar, om de ska fira nyår kommer den garanterat vara inne alldeles för länge.

8 timmar är gränsen. Man kan väl ligga och sen ta ut den och byta - inte har man väl sex i 4 timmar på raken...
  • Anonym (Tips från coachen)
    Anonym (Duschen) skrev 2019-12-31 00:07:44 följande:
    8 timmar är gränsen. Man kan väl ligga och sen ta ut den och byta - inte har man väl sex i 4 timmar på raken...
    Åtta timmar är maxgränsen ja men rekommenderas byte redan efter fyra timmar. Det betyder inte att man kan ha varje tampong inne i åtta timmar utan snarare som undantagsfall.
  • Anonym (Tips från coachen)
    Anonym (Duschen) skrev 2019-12-31 00:07:44 följande:
    För övrigt pratar vi inte om tamponger nu utan om en typ tvättsvamp.
  • Anonym (mmm)

TS, om ni kommer så långt till att det ska bli sex, får ni väl ha det utan att han måste köra in den! Herre gud, hur tänker folk? Man kommer långt med fingrar och munnar. Då behöver du inte äventyra din kropp. Jag tänkte när jag läste rubriken att du kanske kommer svamp istället, om du ska greja med att trycka upp saker som kanske inte är helt rena osv.
    Sedan vet jag inte hur du är men jag kan ha ganska ont när jag har mens så om vi har sex då så gör det ont därinne när killen kör på, vilket det inte gör annars. Kan vara något att fundera på. Du är bara 18 år ser jag så du kanske inte har så stor erfarenhet av sex än, men det finns en hel del att lära sig om sin egen kropp. 

Det kan heller inte vara så viktigt att det måste bli sex bara för att det är nyår, det är liksom inte en tradition som man "måste" uppfylla. 

• lizafd

Jag hittade en sexbutik i Stockholm som säljer beppy tamponger (sånnadär utan snöre som inte känns under sex) så de ska jag köpa idag! Men jag har även tagit åt vissa av era ord angående att man inte behöver ha sex på nyår, jag kan vänta. Samt att man kan komma långt och göra mycket annat utan att penetrera.

• Anonym (Ob)
    Anonym (mmm) skrev 2019-12-31 08:50:55 följande:

TS, om ni kommer så långt till att det ska bli sex, får ni väl ha det utan att han måste köra in den! Herre gud, hur tänker folk? Man kommer långt med fingrar och munnar. Då behöver du inte äventyra din kropp. Jag tänkte när jag läste rubriken att du kanske kommer få svamp istället, om du ska greja med att trycka upp saker som kanske inte är helt rena osv.

Sedan vet jag inte hur du är men jag kan ha ganska ont när jag har mens så om vi har sex då så gör det ont därinne när killen kör på, vilket det inte gör annars. Kan vara något att fundera på. Du är bara 18 år ser jag så du kanske inte har så stor erfarenhet av sex än, men det finns en hel del att lära sig om sin egen kropp. 

Det kan heller inte vara så viktigt att det måste bli sex bara för att det är nyår, det är liksom inte en tradition som man "måste" uppfylla. 

Eftersom ts är 17 år så kan det med stor sannolikhet vara så att det är tänkt att det ska vara första gången för henne. Inte alla förlorar oskulden som 14 åringar.. Då kanske man inte vill grejja med avsugningar och slick eller liknande..
  • Anonym (jd)

Hej! några år senare läser jag ditt inläg och undrar hur och var du kunde få tag på svamp tamponger, jag hittar inget på internet utom ditt inlägg haha. 

• Anonym (N)
    Anonym (jd) skrev 2024-12-12 17:38:52 följande:

Hej! några år senare läser jag ditt inläg och undrar hur och var du kunde få tag på svamp tamponger, jag hittar inget på internet utom ditt inlägg haha. 

www.apotea.se/joydivision-soft-tampons-10-st

Apotea till exempel.
  • Anonym (Mulle)

Det är inget jag rekommenderar då det kan göra mycket ont på grund av tampongen. Och har ni otur så hamnar den så långt in att du själv inte kan plocka ut den. Och det kommer ändå att finnas blod i slemhinnorna, så det kommer ändå att bli lite kladdigt.

• Anonym (l)
    Anonym (Mulle) skrev 2024-12-12 19:08:12 följande:

Det är inget jag rekommenderar då det kan göra mycket ont på grund av tampongen. Och har ni otur så hamnar den så långt in att du själv inte kan plocka ut den. Och det kommer ändå att finnas blod i slemhinnorna, så det kommer ändå att bli lite kladdigt.

Så vilken av dessa tamponger för sex har du provat?
Svar på tråden SEX MED SVAMPTAMPONG?? Akut!!!!