• Linn och Robin

Hur stor var livmodern i v.12 under er tvillinggraviditet?

Hur högt låg er livmoder i v.12 vid tvillinggraviditet? Hur stor upplevdes den? Är gravid i v.10+6 och har känt min livmoder i flera veckor redan och nu kan jag känna kanten strax under naveln. Vet inte om det är tvillingar med ska göra ul på fredag 3/1.

Linn
  • Svar på tråden Hur stor var livmodern i v.12 under er tvillinggraviditet?
  • Anonym (Känt tidigt)

Jag har kunnat känna livmodern över blygdbenet tidigt i alla mina graviditeter. I vecka 7+4 har den varit ungefär tre cm över blygdbenet, och i vecka 11-12 har den alltid legat strax under naveln. Jag har fött fyra barn, inga tvillingar.

• Linn och Robin
    Anonym (Känt tidigt) skrev 2020-01-02 10:16:40 följande:

Jag har kunnat känna livmodern över blygdbenet tidigt i alla mina graviditeter. I vecka 7+4 har den varit ungefär tre cm över blygdbenet, och i vecka 11-12 har den alltid legat strax under naveln. Jag har fött fyra barn, inga tvillingar.

Jag har 4 barn sedan tidigare och har då alltid haft "tidsenlig" tillväxt av livmodern och den har alltid börjat kännas ovan blygdbenet från v.12.
    Linn
  • Anonym (Känt tidigt)
    Linn och Robin skrev 2020-01-02 10:48:05 följande:

Jag har 4 barn sedan tidigare och har då alltid haft "tidsenlig" tillväxt av livmodern och den har alltid börjat kännas ovan blygdbenet från v.12.

Okej. Min livmoder har också växt tidsenligt, för mig. Och det har varit på det viset jag beskrev ovan. Även bekräftat av läkare och barnmorska :) Det beror ju på hur man ser ut och hur livmodern ligger, var naveln sitter i förhållande till blygdbenet osv. Alla är vi olika.
  • Anonym (Känt tidigt)
    Anonym (Känt tidigt) skrev 2020-01-02 11:34:49 följande:

Okej. Min livmoder har också växt tidsenligt, för mig. Och det har varit på det viset jag beskrev ovan. Även bekräftat av läkare och barnmorska :) Det beror ju på hur man ser ut och hur livmodern ligger, var naveln sitter i förhållande till blygdbenet osv. Alla är vi olika.

För dig kan det ju då innebära tvillingar såklart glömde jag skriva :) Om du inte har haft den tillväxten tidigare! Spännande oavsett! :)
  • Linn och Robin
    Anonym (Känt tidigt) skrev 2020-01-02 11:34:49 följande:
    Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska tro, men har en så stark känsla av att det är två. Imorgon får jag veta med säkerhet :)
    Linn
  • Anonym (Känt tidigt)
    Linn och Robin skrev 2020-01-02 18:57:38 följande:

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska tro, men har en så stark känsla av att det är två. Imorgon får jag veta med säkerhet :)

Åh vad spännande! Du får uppdatera här sen :D Hoppas att det går bra oavsett om det är en eller två (eller fler?!) därinne <3
Svar på tråden Hur stor var livmodern i v.12 under er tvillinggraviditet?