Sanjaja skrev 2020-01-02 23:12:36 följande:
Har sån ångest, jag Och min sambo har försökt få barn i 3 år ni och sökte hjälp pga barnlöshet för drygt ett år sedan...man hittade inget fel på varken min sambo el mig, tycker dock inte man gjort så stor utredning då vi har ett barn sedan tidigare, känns som dom inte tar oss på allvar :(
Vi gick vidare med en ivf privat och misslyckades, blev inte ens gravid trots att man satte in ett embryo som hade god kvalite, vill veta varför det inte går och varför vi inte blir gravida, vill inte betala en till ivf om det kommer gå lika....
Någon som varit med om liknande el är i samma situ?
Jag känner ingen lust till något just nu, alla blir gravida hit och dit men för mig känns det helt omöjligt:(
Jag skulle rekommendera att du innan du sätter in fler embryon, först gör ivfSerums Mensblodtest. Det kostar 300euro. Om baciller hittas, får både du och mannen varsitt antibiotikarecept som kan lösas ut på svenskt Apotek.
Därefter skulle jag även rekommendera att du gör en hysto, för man kan ha död vävnad i livmodern och annat som gör att embryona inte kan fästa. Vid hyston går man in med en liten kamera och filmar i livmodern (man går in via slidan). Och man tar även bort saker som tex polyper och annat om de hittas.
Jag kan absolut rekommendera den hysto som ivfSerum gör i Aten (Grekland). då blir man sövd och känner ingen smärta. Det kostar 1650 euro. Men om man av någon anledning inte vill åka till Grekland, så kan man göra hysto i Sverige, men då krävs en läkarremiss för det först. Det finns dock en privat gyn som heter Sokolova i Göteborg som gör hysto för ca 5000kr utan att remiss krävs. Men då blir man INTE sövd, och jag har hört av andra att göra hysto när man är vaken kan vara väldigt jobbigt och mycket smärtsamt. Så därför skulle jag absolut rekommendera hysto hos Serum i första hand.