Vilse2020 skrev 2020-01-05 11:22:46 följande:
Ja jag håller med att man får se upp så man inte är för hård mot sig själv. Jag har kollat på Jonnas videos ett tag nu. Jag tycker att hon är inspirerande men också talangfull. Känns inte som att jag har något sånt där som jag kan göra hemma, konst, smyckestillverkning, foto osv som.hon lever på. Så det är väl där det sätter stopp för min del känner jag själv.
Problemen började när jag var 15. Var väldigt stressad i skolan och sen fortsatte det så länge så jag tror att jag blivit utbränd. Har dock inte fått det bekräftat av läkare än.
Vad gäller Jonna så bor hon ganska långt ute på landet i södra Norrland, det finns väldigt billiga hus i Norrland, lyckas man fixa ett vanligt knegar jobb så går det att köpa hus och leva väl, kräver ju dock pendling med bil.
Själv inser jag mer och mer att det är viktigare att arbeta för att leva och inte leva för att arbeta, satt fast i 5 år på ett skit jobb och gjorde inget annat av olika anledningar. Men det krävs högre inkomster för att kunna leva det liv jag vill leva och därför tvingade jag mig att lämna det bekväma och sökte till utbildningen jag går nu. Det finns tillfällen då jag ångrar mitt beslut, oftast pga att det kanske inte är det lättaste fältet att få jobb i, men har då tvingat mig själv att fortsätta för snart är jag för gammal för sånt här känner jag (31 år). Vet inte exakt hur allt gått till, hur det blev som det blev så har inga direkta råd att ge mer än att det kanske är dags att uppsöka vården för problemen och eventuellt finna någon där du kan ventilera dina tankar och frustrationer till.
Tror det är otroligt viktigt att ha någon att prata med, är själv en som ofta håller inne det mesta dock.