• Anonym (Orgasm)

Är kvinnor ansvariga för männens orgasm tycker ni?

Är kvinnor ansvariga för männens orgasm tycker ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är kvinnor ansvariga för männens orgasm tycker ni?
  • Mr K69
    DanneHade skrev 2020-01-05 00:13:47 följande:

Preach! Och hur kommer det sig att det är vårat fel ifall vi inte får upp den.

Men om tjejen inte lyckas bli våt, jaa då är det ocksååå vårt fel. Vem fan förhandlade fram det här egentligen (säkert någon som Mr.K69)...

Dags vi organiserar oss bröder, vi behöver ett mansfack så vi kan förhandla fram något sorts kollektivavtal. Inte mer än 15 minuters obetald sexuell övertid (a.k.a förspel) per arbetsvecka! Begränsa sexgivarens kelrätt efter samlag, vi vill också vara lilla skeden ibland!

Säger väl det igen då, somliga har en hel del att lära sej. Lycka till
  • Marshmallowgirl
    Anonym (Kåltrasten) skrev 2020-01-04 22:45:35 följande:

Detta gäller förstås bara män. Kvinnor kan fortsätta ligga som en apatisk långvårdspatient.

Det här var tydligen ett ämne som triggade flera gnällspikar!?

Det finns allt män som ligger "apatiska" också och bara njuter, medans man suger slickar smeker i all evinnerlighet! Män som tydligen anser att det är kvinnan som ska få upp den, ta hand om den, och sen se till att det sprutar. Men när hon ska komma då får hon allt se till själv att hon kommer. För han ligger där bredvid och fumlar ointresserat med fingrarna så man tappar lusten, och han är så jäkla lat att han inte ens orkar resa sig upp ur sängen för att verkligen ge henne det han faktiskt vet att hon både vill ha och behöver.

Det bästa sexet är mellan två personer som både ger o tar och njuter av varandra utan varken krav eller ansvarsbeläggande.

Men inte alltid det blir så. Ibland råkar man på riktiga rötägg.. och de finns hos båda könen.
  • Anonym (Biologi)
    Marshmallowgirl skrev 2020-01-05 11:46:49 följande:

Det finns allt män som ligger "apatiska" också och bara njuter, medans man suger slickar smeker i all evinnerlighet! Män som tydligen anser att det är kvinnan som ska få upp den, ta hand om den, och sen se till att det sprutar. Men när hon ska komma då får hon allt se till själv att hon kommer. För han ligger där bredvid och fumlar ointresserat med fingrarna så man tappar lusten, och han är så jäkla lat att han inte ens orkar resa sig upp ur sängen för att verkligen ge henne det han faktiskt vet att hon både vill ha och behöver.

Det bästa sexet är mellan två personer som både ger o tar och njuter av varandra utan varken krav eller ansvarsbeläggande.

Men inte alltid det blir så. Ibland råkar man på riktiga rötägg.. och de finns hos båda könen.
    Föreställningen om mannen som aktiv och kvinnan som passiv spökar uppenbarligen hos många.
  • Mr K69

WORD! Mina tankar började bara snurra på hur det skulle bli om två "apatiska" skulle slå sina påsar ihop...
  • Anonym (Jo)

Håller med
  • Marshmallowgirl
    Mr K69 skrev 2020-01-05 12:31:25 följande:

WORD! Mina tankar började bara snurra på hur det skulle bli om två "apatiska" skulle slå sina påsar ihop...

Haha! Ja där blev nog inte mycket gjort! :)
  • Anonym (Biologi)
    Marshmallowgirl skrev 2020-01-05 12:41:57 följande:
    Haha! Ja där blev nog inte mycket gjort! :)

Vem tar initiativet när två kvinnor träffas?

Vem står för notan?

Vem håller upp dörren?

etc...

• Mr K69
    Anonym (Biologi) skrev 2020-01-05 13:08:11 följande:

Vem står för notan?

Vem håller upp dörren?

etc...

...och hur gör två män...
  • Anonym (Biologi)
    Mr K69 skrev 2020-01-05 13:19:20 följande:
    De kan ju turas om eftersom BÅDA är inställda på att t ex betala notan eller hålla upp dörren. Nice try ;)
  • Mr K69
    Anonym (Biologi) skrev 2020-01-05 13:25:31 följande:

De kan ju turas om eftersom BÅDA är inställda på att t ex betala notan eller hålla upp dörren. Nice try ;)

Och det funkar så för kvinnor också...vet jag. Men för mej så får du/ni leva med den ni tror är rätt och hänga i såna här gnälltrådar och tro att det löser era problem. Nu drar jag härifrån och ägnar mej istället åt att få hjärtan att brinna, tjing och kram på er!
  • Anonym (Liss)

Jag har försökt med alla knep för att han ska komma när vi är tillsammans men det blir bara jag och det är sjukt frustrerande.

• Klangen

Är inte det en del av charmen?
    Dom gånger jag har haft flickvänn har det inte vari så noga. Kan nog tyckas hon var lite svår, ser i efterhand att vi hade ett bra samliv "där jag fick orgasm".

• Anonym (Vilket "ansvar" :D)

Män kommer ju väldigt lätt. Några minuters samlag, någon minut i munnen, några minuter i handen eller kanske en halvminut i baken. Så det är inte direkt ett tungt ansvar att mannen skall få orgasm. Får oftare anpassa mig för att de inte skall få det för fort än att det skulle vara svårt att ge dem det.

• DanneHade
    Mr K69 skrev 2020-01-05 13:49:21 följande:
    Och det funkar så för kvinnor också...vet jag. Men för mej så får du/ni leva med den ni tror är rätt och hänga i såna här gnälltrådar och tro att det löser era problem. Nu drar jag härifrån och ägnar mej istället åt att få hjärtan att brinna, tjing och kram på er!

Uuuuuh... cringe. Din kommentar kan just ha gett mig testikelcancer, tack så mycket.

Sen for your information. Ingen är här för att lösa några problem. Vi är här därför att vi är uttråkade, jag är här just nu därför att jag redan räknat alla kakelplattor på toan och behöver något nytt att göra under tiden, och du är förmodligen här därför att du får en kick av att framställa dig som någon sorts casanova genom att repetera slitna repliker du snappat upp ifrån diverse romantiska komedifilmer. 

Men visst Romeo, ge dig ut där och "ägna dig åt att få hjärtan att brinna" (...uuuh smärtsamt). Finns säkert någon 46-årig ensammamma som sett the notebook 57 gånger där ute i någon brukssort som suktar efter din "passion".

Vem står för notan?

Vem håller upp dörren?

etc...

Den butchigaste av dem på alla tre. Generalisat då.
    Den äldre av dem gör typiskt det gissar jag.

Vem står för notan?

Vem håller upp dörren?

etc...

Den butchigaste av dem på alla tre. Generalisat då.
    Den äldre av dem gör typiskt det gissar jag.

• Klangen
    Anonym (Vilket "ansvar" :D) skrev 2020-01-05 17:54:36 följande:

Män kommer ju väldigt lätt. Några minuters samlag, någon minut i munnen, några minuter i handen eller kanske en halvminut i baken. Så det är inte direkt ett tungt ansvar att mannen skall få orgasm. Får oftare anpassa mig för att de inte skall få det för fort än att det skulle vara svårt att ge dem det.

Vi prövade baken en gång på julafton, tog inte 30 sekunder kan jag säga, det är inte lätt att ladda om :P
  • Anonym (20)
    Anonym (Vilket "ansvar" :D) skrev 2020-01-05 17:54:36 följande:

Haha låter som du helt klart har träffat fel killar. Eller så är du exceptionellt skön och har talanger som ingen annan;)
  • Anonym (Less)
    Anonym (Nej) skrev 2020-01-04 09:16:41 följande:

Röstade nej, män kommer ju alltid vid sex så vad finns det att ansvara för?

Nä män kommer inte alltid , för kanske man gjort allt för kvinnan ska komma flera gånger så man är trött eller har ont eller man blir bort glömd , så tycker kvinnan att det är mannen som ska få henne och komma då ska hon få mannen att komma
Svar på tråden Är kvinnor ansvariga för männens orgasm tycker ni?