• Attblimammatill4

Har alltid äl smärtor men inte denna gång pga sex innan?

Jag brukar alltid ha hemska ägglossnings smärtor varje månad. Brukar veta exakt när jag ska undvika och ha sex och kan oftast inte ha sex runt öl för jag har så ont.

Men nu när vi planerar att jag ska bli gravid och enligt min mens app ska jag ha äl idag 5/1.

Så har jag inga smärtor över huvudtaget och då har vi haft oskyddat sex sedan 1/1 och min partner har kommit i mig varje dag sen den 1/1.

Någon som varit med om samma och visat sig varit gravid?

Kan ett ägg ha fäst sig?

• Svar på tråden Har alltid äl smärtor men inte denna gång pga sex innan?
  • Firenze

Tyvärr inte. Ägglossningssmärtan kommer av att ägget mognar och äggblåsan spricker upp. Innan dess kan du inte ha blivit befruktad för då är ägget kvar i äggstocken. Apparna är inte helt tillförlitliga, vänta några dagar och se om du får ägglossning.

• Attblimammatill4

Ah okej. Har iofs inte varit helt symptomfri utan har ändå haft Molande värk och lite ryckande värk kan kanske varit ägglossnings smärtorna denna gång men inte helt säker..

• Attblimammatill4

Inatt vakna jag av sån himla mensvärk i magen och bak i svanken och det är heeelt nytt för mig då jag aldrig ha ont i hela livmodern vid äl eller i svanken brukar mest ha smärta i högra äggstocken vid äl och både igår och idag mår jag lite smått illa och har sån metall smak i munnen. Jag har kräkts med mina 2 Döttrar från + till vecka 25 ca. Med sonen mådde jag illa runt + men kräktes aldrig. Så jag undrar om de är en bebis på g vad tror ni om mina tidiga symptom? Jag är en person med kraftiga hormon påslag och känslighet och enligt gravid appen jag har kan tidiga symtom redan komma i vecka 3..

Någon som vill spekulera med mig

Svar på tråden Har alltid äl smärtor men inte denna gång pga sex innan?