• hundra

    känns som jag får så konstiga symtom av min ångest.

    Är det någon här som haft symtom vid orolighet eller ångest att ni får ont i lederna eller allmänt i kroppen? Kan få hugg i magen, ont i fingrarna, foten, armen, benet... Ja. Det går inte bort speciellt mycket vid läkemedel.

    Pågrund av utredning av sjukdom (därav ångest) äter jag morfin och har inte läst att man kan få led eller kroppsvärk.

    Hur lindrar man oro? Vet inte vart jag ska ta vägen... Vad gör ni när ni mår dåligt?

  • Svar på tråden känns som jag får så konstiga symtom av min ångest.
  • maskbo

    Åh, ja - absolut. Smärta går ofta hand i hand med ångest. Det allra vanligaste är förstås att man får ont i magen (det har nog alla varit med om, att när de blir rädda/oroliga för nånting så känns det i magen), men även andra typer är vanligt - speciellt om man lider av konstant, malande ångest, som alltid finns där i mer eller mindre stor utsträckning. 

    Vad gäller din andra fråga - hur man lindrar ångesten och står ut i den - önskar jag så innerligt att jag kunde komma med ett bra svar. Nu tänker jag att en positiv sak för dig (även om jag helt och hållet förstår att det inte känns det minsta positivt) är att du har en konkret orsak till din ångest, nämligen oro över att du har en sjukdom. Ett sätt att lindra ångesten lite då skulle kanske kunna vara att läsa på så mycket du kan om sjukdomen; att hitta lösningar; att hitta solskenshistorier från andra som lider/har lidit av sjukdomen osv osv? Att försöka använda det faktum att du vet vad det är för en demon du slåss emot till din fördel, liksom? Sen finns det ju så klart både mediciner och annat. Många blir hjälpta av benso t ex (exvis stesolid); problemet med det är ju dock att man lätt blir beroende. Mindfulness-övningar av olika slag är nånting som också hjälper många. 

    Jag hoppas att du snart får besked i utredningen, och att det visar sig att alltihop var falsklarm <3

Svar på tråden känns som jag får så konstiga symtom av min ångest.