• drakenflyg

    mår dåligt samt irriterad på morsa

    hej . jag sitter i ett problem, jag har mot dåligt dom senaste 5 åren pga en tumultartad uppväxt, med en farsa som har mordhotad min mor och mig samt misshandlat henne / våltagit henne jag stoppade händelsen när jag var 14.

    fast forward några år så drog farsan och det blev rättegångar med mera. grejen var det att polisen inte gjorde not så vi fick gå tillbaka till honom för att allt skulle bli lugnt. men han lovade att inte göra nåt mer och allt varade i 2 år tills en dag han började och vi hade flyttat till stockholm. då jag bad han lämna lägenheten och nycklarna morsan stog för lägenheten.  han dankade till mig med ett järnrör  den kvällen sen stack han. problemet är att efter händelsen så har jag inte kunnat återhämta mig med ptsd och svår socialfobi med mera. saken är nu att det har gått 5 år sen dess och jag har några självmordsförsök på nacken samt problem att umgås och skapa kontakter med människor jad jada. grejen är det dock att det här har dragits till bråk i mellan mig och morsan. jag försöker få tag på lägenhet samt jobb men har en massa räddslor som sitter och tynger/stoppar mig.

    samtidigt så har jag börjat be gamla kompisar indirekt försvinna ur mitt liv pga att det påminner mig om farsan. jag blir stressad runt dom människorna. grejen är att jag klarar inte av min mamma heller pga det. samt kan jag inte lämna lägenheten i det område jag bor i pga rån risker och hot med mera. morsan har tendenser att pressa för hårt och bli provocerande när jag säger lägg av och lämna mig ifred. jag arbetspraktiserar på arbetförmedlingen och går på soc. jag har försökt ta hjälp av både soc och myndigheter men dom skiter i det hela. och jag sitter utan vetskapen hur fan skaffar man en lägenhet med noll cash.

    grejen är att när jag mår riktigt dåligt så blir jag psykist nedtryckande för att jag inte pallar pressen helt enkelt. och gjorde ett självmordsförsök i november. så nu sitter jag här jag har indirekt slängt allt i mitt rum som har påmint om min far håller på att stöta bort min morsa för att jag klarar inte av henne psykist. samt så försöker jag hitta lägenhet som är totalt omöjligt. morsan indirekt vill att jag ska flytta och det vill jag ochso. men hela sketna situationen är fucking kalabalik.HUR fan löser jag denna jäkla skit situation.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-01-05 22:29

  • Svar på tråden mår dåligt samt irriterad på morsa
  • Anonym (ns)

    Ring din vårdcentral så att du får någon samtalskontakt; kurator / psykolog edyl.
    Jag tycker det är strongt av dig att arbetsträna. Du är på rätt spår.

  • drakenflyg

    glömde meddela jag har både kurator och psykolog men. det hindrar inte att det blir tjaffs hemma  pga att nån av oss mår dåligt. det som är så jobbigt att man försöker få hjälp men får inge gehör av myndigheter eller annat.

    morsan och jag måste flytta isär ifrån varand jag är 23 år och borde ha hittat bostad och klarat av jobb men hade inte det varit pga farsan så hade jag löst detta nu

  • drakenflyg

    glömde meddela jag har både kurator och psykolog men. det hindrar inte att det blir tjaffs hemma  pga att nån av oss mår dåligt. det som är så jobbigt att man försöker få hjälp men får inge gehör av myndigheter eller annat.

    morsan och jag måste flytta isär ifrån varand jag är 23 år och borde ha hittat bostad och klarat av jobb men hade inte det varit pga farsan så hade jag löst detta nu

  • Anonym (ns)

    Lägg din energi på att planera för att få eget boende
    Ligg lågt så länge. Ignorera om din mamma börjar med negativa saker. Håll dig på ditt rum så mycket du kan 

Svar på tråden mår dåligt samt irriterad på morsa