• Anonym (Skamsen)

    Bortgjort och förnedrad-hur kan jag gå vidare?

    Hej alla och varning för långt inlägg men måste ha hjälp!

    Jag var på en nyårsfest för några dagar sedan och gjorde tyvärr bort mig ganska extremt. Festen började bra och allt kändes lyckat. Vi var kanske en 80 personer sammanlagt så det var en rätt stor fest med mycket alkohol inblandat. Ett problem jag har är att jag gärna dricker för mycket och kan bli lite crazy vilket ofta uppskattas av vänner och bekanta. Den här gången gick det dock alldeles ,för långt och jag tog tyvärr av mina trosor och drog upp och ner min kjol samtidigt som jag gick runt och visade därmed underlivet för alla på festen. 

    I stundens hetta kändes det helt rätt jag upplevde set som jag var festens mittpunkt och partypinglan number 1. Jag bara fortsatte och skrattade utan en tanke på vad jag egentligen gjorde. Nu däremot känner jag känner en så oerhörd skam över mitt beteende för jag upptäckte först morgonen efter att jag inte vaxat mig på jättelänge. Jag hade alltså visat upp en ofräsch hårig luden dörrmatta för alla på festen. Så pinsamt och jag känner mig så bortgjord. 

    Jag söker kvinnor som varit i liknande situationer om tips hur jag kan gå vidare efter detta trauma. Tänker att det nog finna många kvinnor i samma situation nu efter nyår. Några tips?   

  • Svar på tråden Bortgjort och förnedrad-hur kan jag gå vidare?
  • Giftskåneman
    Anonym (mmm) skrev 2020-01-06 12:35:25 följande:

    ok, du gjorde en kvinnlig Stefan Borg, alltså. Du kan inte göra annat än att be om ursäkt och sedan försöka gå vidare 


    Stefan Borg?
  • Anonym (Skamsen)
    Giftskåneman skrev 2020-01-06 12:45:39 följande:
    Stefan Borg?
    Anders Borg är det ja. Vi är lika han och jag. 
  • Giftskåneman
    Anonym (Skamsen) skrev 2020-01-06 12:55:26 följande:

    Anders Borg är det ja. Vi är lika han och jag. 


    Nog värre det han gjorde
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Skamsen) skrev 2020-01-06 12:37:24 följande:
    Hoppas ingen skada är skedd och att mitt rykte fortfarande är intakt. 
    Tack för din åsikt
    Ditt rykte är nog det du behöver bry dig minst om...
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Skamsen) skrev 2020-01-06 12:39:31 följande:
    Ja det kan man säga men varför är det ok när män går sånt här och inte kvinnor. Jag tror det beror på patriarkatet. 
    Vem har sagt att det är OK när han gjorde det?
  • Anonym (A)
    Anonym (Emma) skrev 2020-01-06 12:40:06 följande:
    Förlåt, men tänkte följa för att se ev svar och om det var på riktigt.

    Är det sant måste du såklart söka hjälp så att det inte händer igen.
    Håller med
  • Ess

    Du ber att få mail adresserna till alla på festen. Sen skriver du ett utskick där du ber om ursäkt för att du var orakad, men kommer naturligtvis att se till att rätta till det på nästa fest.

  • Anonym (Alkis)

    Jag har gjort liknande saker och förstår verkligen skammen och ångesten efteråt. Gränsen mellan att vara den där roliga partypinglan som är festens mittpunkt och att totalt skämma ut sig blir liksom hårfin. Har börjat inse att jag förmodligen har alkoholproblem, det kanske du också har?

  • Anonym (Haha)
    Ess skrev 2020-01-06 14:20:56 följande:

    Du ber att få mail adresserna till alla på festen. Sen skriver du ett utskick där du ber om ursäkt för att du var orakad, men kommer naturligtvis att se till att rätta till det på nästa fest.


    Eller åtminstone vaxad till nästa fest? haha
  • Anonym (Noll)

    Jag hade aldrig mer deltagit på fester där du är med ts.
    Du är osmaklig, vare sig om du är rakad eller inte.
    Folk som har så låg moral umgås jag inte med.

    Partypingla va?
    Nej snarare skamfläck.

  • Ess
    Anonym (Haha) skrev 2020-01-06 14:26:55 följande:
    Eller åtminstone vaxad till nästa fest? haha
    Skrattande
  • Anonym (Ida)

    Okej, vet inte om tråden är sann eller inte. Men mitt tips är annars permanent hårborttagning med laser, på så vis riskerar du inte att samma pinsamma situation uppstår igen. Det tar ju ett par behandlingar dock innan resultatet blir permanent så skulle undvika att festa under tiden om jag var du.

  • Anonym (Haha)
    Anonym (Ida) skrev 2020-01-06 15:46:45 följande:

    Okej, vet inte om tråden är sann eller inte. Men mitt tips är annars permanent hårborttagning med laser, på så vis riskerar du inte att samma pinsamma situation uppstår igen. Det tar ju ett par behandlingar dock innan resultatet blir permanent så skulle undvika att festa under tiden om jag var du.


    Så tråkigt! Jag gillar när en kvinna ser ut som en riktig kvinna och inte som ett barn! 
  • Tecum
    Anonym (J) skrev 2020-01-06 12:37:54 följande:
    Hur kan man INTE känna av att denna tråden är fake?
    Livet är fyllt av mysterier...
  • Anonym (tack för kaffet)
    Anonym (Ida) skrev 2020-01-06 15:46:45 följande:

    Okej, vet inte om tråden är sann eller inte. Men mitt tips är annars permanent hårborttagning med laser, på så vis riskerar du inte att samma pinsamma situation uppstår igen. Det tar ju ett par behandlingar dock innan resultatet blir permanent så skulle undvika att festa under tiden om jag var du.


    Min lösning hade snarare varit permanent borttagning ur bekantskapskretsen.

    Men jag tror faktiskt TS har andra ludna delar också. Drömmer
Svar på tråden Bortgjort och förnedrad-hur kan jag gå vidare?