• GrönTröja

Medicinsk abort vecka 6-7

Om man gör en abort i vecka 6-7. När borde man kunna göra ett graviditetstest för att se om aborten lyckades?

Idag är den 15 dagar sen den första tabletten togs. Idag tog jag ett Ägglossningstest som var starkt positivt. Hade bara ägglossnigstest kvar hemma. Ska köpa graviditetstest denna vecka. Men gissar på att det är hormoner kvar i kroppen iom positivt ägglossningstest? Har inga tecken alls på Ägglossning iaf.

• Svar på tråden Medicinsk abort vecka 6-7
  • Linniiis

Det tog 9 veckor för mig innan alla test var negativa,

Ägglossningstest ger ju mycket starkt utslag även om graviditetstest är svagt positivt.

Jag testade 2 ggr i veckan för att se att Hcg blev svagare,

Beklagar det du måste gå igenom. Ta hand om dig!

• GrönTröja
    Linniiis skrev 2020-01-07 15:52:47 följande:

Det tog 9 veckor för mig innan alla test var negativa,

Ägglossningstest ger ju mycket starkt utslag även om graviditetstest är svagt positivt.

Jag testade 2 ggr i veckan för att se att Hcg blev svagare,

Beklagar det du måste gå igenom. Ta hand om dig!

Tog ett till Äl test ikväll i väntan på att få hem graviditetstest. De är fortfarande starkt. Borde de inte bli svagare?

• GrönTröja

Idag tog jag ett graviditetstest. Normalt att ha så starkt svaga test? 3v efter aborten.

• Linniiis

Detta är mitt test (vanligt test) 8 veckor efter att jag tog cytotec. Hade också fått konstaterat att alla rester var ute vid ett par VUL

Men snart ser ju ditt ut att vara negativt :)

• GrönTröja
    Linniiis skrev 2020-01-13 12:54:57 följande:

Detta är mitt test (vanligt test) 8 veckor efter att jag tog cytotec. Hade också fått konstaterat att alla rester var ute vid ett par VUL

Men snart ser ju ditt ut att vara negativt :)

Så länge efter :o Vilken vecka var du i när du gjorde abort? Jag har ju massa molvärk fortfarande. Så är ju lite nojig.
  • Linniiis

Ja är det någonting jag lärt mig de senaste månaderna är att ha tålamod :-/ Haha!

Jag var i 7+5. Så jag gick längre med det här än vad jag var gravid.

Har också haft samma molvärk hela vägen fram till min första riktiga mens efter. Fick förklarat för mig av en gynekolog att livmodern kan krampa ett tag efteråt och att den försöker gå tillbaka till normal storlek.

Fick min ägglossning typ 1,5 vecka efter mitt helt negativa gravtest.

Snart är du också där :)

• Linniiis

Kan tillägga att jag googlade en massa och överallt såg jag att det var ?helt normalt? att det var positivt i 9 veckor. Men tänkte ju naturligtvis att DET händer inte mig!! Men tji fick jag.

Det var möjligt!

Nu väntar jag på att göra en hysteroskopi för att ta bort en polyp som troligtvis orsakade mina två missfall.

Så nu längtar jag mer än någonsin på att få bli mitt gamla vanliga jag. Men det sköna är att sorgen nu har lagt sig och att jag återigen känner mig ganska positivt inställd. Ett missfall kan ju vara ganska mörk... Och framkalla mycket känslor.

• GrönTröja

Jag fortsätter skiva i denna tråden fast ingen kanske svarar. Kanske underlättar för någon senare..

Här är ett graviditetstest samt ett ägglossningstest 5 veckor efter aborten..

• krammm

Det kan vara positivt ända upp till 9 veckor efter abort/missfall. Efter mitt missfall v 7 testade jag positivt en månad efter. 

Svar på tråden Medicinsk abort vecka 6-7