• Idaa86

Någon mer med bf nu i dagarna?

Vore spännande att följas åt dessa dagar som är kvar! Har bf imorrn 9/1 men räknar starkt med att gå över tiden då jag gjorde det med det första barnet. Har än så länge bara sammandragningar och förvärkar, men inget regelbundet dessvärre.

• Svar på tråden Någon mer med bf nu i dagarna?
  • HannaLG

Hej! Grattis till er som fått era bebbar!

Jag har bf idag. Andra barnet. Haft sammandragningar och förvärkar i flera veckor så känns som jag går på övertid. Min son kom v 40+4. Är lite nyfiken på att testa förlossningsdrinken (dock var ricinoljan slut på apoteket så får vänta tills imorgon). Är det någon som provat eller som tänker prova?

• Idaa86

Idag kom då lillebror till världen! Värkarna satte igång ordentligt efter gårdagens hinnsvepning :) och tack gode gud för spinal och lustgas!

• Sincere
    Idaa86 skrev 2020-01-18 19:14:59 följande:

Idag kom då lillebror till världen! Värkarna satte igång ordentligt efter gårdagens hinnsvepning :) och tack gode gud för spinal och lustgas!

Så underbart:) Grattis!!!
  • MammaPolly

Hej!

Är det några kvar här som inte fött?

Själv går jag och väntar och väntar... Vet inte snart vart jag ska ta vägen...

Har inte passerat bf men då mina andra barn varit tidiga har jag ställt in mig på att denna också kommer tidigt...

Haft mycket sammandragningar lääänge vilket också fått oss att tro att han skulle vara tidig. Ställde typ in oss på att bara vi klarar oss över nyår... Alla tjatar om när han ska komma och jag mår bara dåligt...

Har så mycket sammandragningar och förvärkar hela tiden känns det som. Kan inte gå för många steg utan att få såå ont, ont i ryggen, bäckenet, revbenen. Allt gör ont!

Samtidigt så vet jag att han är lite större och vill därför ännu mer att han ska komma, livrädd att han ska bli för stor!

Har dock blivit lovad att han inte ska bli över 4kg, de kommer ordnas med igångsättning. Och det är jag också livrädd för!

Åhh vill bara att det ska komma igång och gå bra!

• Sincere
    MammaPolly skrev 2020-01-18 23:12:21 följande:

Hej!

Är det några kvar här som inte fött?

Själv går jag och väntar och väntar... Vet inte snart vart jag ska ta vägen...

Har inte passerat bf men då mina andra barn varit tidiga har jag ställt in mig på att denna också kommer tidigt...

Haft mycket sammandragningar lääänge vilket också fått oss att tro att han skulle vara tidig. Ställde typ in oss på att bara vi klarar oss över nyår... Alla tjatar om när han ska komma och jag mår bara dåligt...

Har så mycket sammandragningar och förvärkar hela tiden känns det som. Kan inte gå för många steg utan att få såå ont, ont i ryggen, bäckenet, revbenen. Allt gör ont!

Samtidigt så vet jag att han är lite större och vill därför ännu mer att han ska komma, livrädd att han ska bli för stor!

Har dock blivit lovad att han inte ska bli över 4kg, de kommer ordnas med igångsättning. Och det är jag också livrädd för!

Åhh vill bara att det ska komma igång och gå bra!

Jag ska sättas igång på måndag:) längtar men är samtidigt livrädd för själva förlossningen. Kommer vara i vecka 40+3. Jag hade med mycket sammandragningar från vecka 20 och började blöda i vecka 29, då var jag inlagd sen så var jag livrädd att han skulle komma för tidigt I flera veckor men sista veckorna avtog sammandragningarna. Nu har jag haft mycket sammandragningar under helgen men inget har lett till värkar. Vilken vecka är du i?
  • Idaa86
    Sincere skrev 2020-01-18 19:45:26 följande:

Så underbart:) Grattis!!!

Tack:)
  • citababy

Hej igen alla :) Lördag kl. 23 tiden började jag få värkar. Kunde knappt stå upp men ville vara hemma så länge jag bara kunde. Runt 3 tiden på morgonen ringde jag maken och bad honom att komma hem, det gick inte mer. Kl. 04.30 var vi på sjukhuset och kl. 09.25 på söndag morgon var vår lilla dotter född. Prick på beräknad BF. Jag är förstagångsföderska och chockad över hur fort allting gick. I bilen påväg dit sa jag till min man att jag hoppas att jag åtminstone är 3 cm öppen så att all smärta som jag tagit ensam hemma inte varit förgäves. När vi kom in var jag 6 cm öppen redan och det var bara att "köra på" utan epidural då jag klarat mig så länge. Tog lustgas och det måste nog vara guds gåva till kvinnor. Förlossning asså.... känner mig SÅ stärkt av denna upplevelse och det är nog det häftigaste jag gjort. Jag är så tacksam för att min förlossningsupplevelse har varit positiv. Det är klart det gjorde ONT... men personalen, wow vilka änglar dom är.... Nu svamlar jag men kl. är strax 3 på morgonen och jag är alldeles yr av trötthet, kärlek och hormoner som är all over the place :) hoppas vi kan fortsätta att följas åt! :)

• HannaLG

Förlossningsdrinken funkade..kanske?! Drack den vid 13-tiden. Vid 15 började intensiva värkar. Inne på förlossningen vid 18 och vår flicka tittade ut kl 21. Vecka 40+1. Vi är överlyckliga. Lycka till ni som väntar. Det kommer gå jättebra!

• MammaPolly
    Sincere skrev 2020-01-18 23:30:47 följande:

Jag ska sättas igång på måndag:) längtar men är samtidigt livrädd för själva förlossningen. Kommer vara i vecka 40+3. Jag hade med mycket sammandragningar från vecka 20 och började blöda i vecka 29, då var jag inlagd sen så var jag livrädd att han skulle komma för tidigt I flera veckor men sista veckorna avtog sammandragningarna. Nu har jag haft mycket sammandragningar under helgen men inget har lett till värkar. Vilken vecka är du i?

Är "bara" i v38+2...

Men så skönt att du har ett datum! Då kommer det iallafall ta slut :)

Varför är du rädd för förlossningen? Något speciellt?
  • Sincere
    MammaPolly skrev 2020-01-19 08:13:03 följande:

Är "bara" i v38+2...

Men så skönt att du har ett datum! Då kommer det iallafall ta slut :)

Varför är du rädd för förlossningen? Något speciellt?

Jag fick en skada förra gången då jag sprack fullständigt och fick sövas och sys ihop. Dessutom gick förlossningen så snabbt att jag inte hann få smärtstillande. Det har gjort att jag är väldigt förlossningsrädd. Jag är rädd för att uppleva samma smärta igen och rädd för att spricka. Jag hoppas det går bra imorgon och att han kommer ut imorgon så man slipper tänka på förlossningen något mer.
  • Sincere

Grattis till er citababy och HannaLG! Då föddes era flickor samma dag eller?

Imorgon är det min tur:) Längtar såå mycket efter min bebis:)

• Idaa86
    Sincere skrev 2020-01-19 09:30:37 följande:

Grattis till er citababy och HannaLG! Då föddes era flickor samma dag eller?

Imorgon är det min tur:) Längtar såå mycket efter min bebis:)

Kör hårt imorrn och hoppas allt går bra! Du är stark!
  • MammaPolly
    Sincere skrev 2020-01-19 09:14:53 följande:

Jag fick en skada förra gången då jag sprack fullständigt och fick sövas och sys ihop. Dessutom gick förlossningen så snabbt att jag inte hann få smärtstillande. Det har gjort att jag är väldigt förlossningsrädd. Jag är rädd för att uppleva samma smärta igen och rädd för att spricka. Jag hoppas det går bra imorgon och att han kommer ut imorgon så man slipper tänka på förlossningen något mer.

Oj vad hemskt!

Jag har inte heller hunnit med smärtstillande under mina två.... Inför förra förlossningen var det allt jag tänkte och oroade mig för men den gången han jag precis in innan bebis kom.

Denna gång är jag faktiskt inte så orolig utan känner att det blir som det blir.... Förberedd både på att föda hemma (om det går för snabbt) och på en lång förlossning med smärtstillande.

Det jag fasar för nu är att föda i bilen! Det är en obehaglig tanke av någon anledning...

Finns det anledning till att du sprack mycket? Tänker om det går att förhindra denna gång. Men oftast tycker jag att de flesta spricker mest första gången
  • Sincere
    MammaPolly skrev 2020-01-19 13:05:28 följande:

Oj vad hemskt!

Jag har inte heller hunnit med smärtstillande under mina två.... Inför förra förlossningen var det allt jag tänkte och oroade mig för men den gången han jag precis in innan bebis kom.

Denna gång är jag faktiskt inte så orolig utan känner att det blir som det blir.... Förberedd både på att föda hemma (om det går för snabbt) och på en lång förlossning med smärtstillande.

Det jag fasar för nu är att föda i bilen! Det är en obehaglig tanke av någon anledning...

Finns det anledning till att du sprack mycket? Tänker om det går att förhindra denna gång. Men oftast tycker jag att de flesta spricker mest första gången

Ja, jag fick en panikattack av smärtan så jag krystade trots att jag inte skulle för jag trodde verkligen att jag skulle dö av smärtan. Det var andra barnet. Med första fick jag epidural och då fungera det jättebra. Denna gången har jag en förlossningsplan där jag ska få epidural i god tid men är såklart rädd att de inte kommer hinna om det går för snabbt. Jag blev även igångsatt förra gången och det påverka också att det gick så snabbt, denna gången ska jag få en annan igångsättningsmetod som ska vara mer långsam.
  • Sincere
    Idaa86 skrev 2020-01-19 12:38:19 följande:

Kör hårt imorrn och hoppas allt går bra! Du är stark!

Tack:)
  • Idaa86
    Sincere skrev 2020-01-19 13:24:25 följande:

Ja, jag fick en panikattack av smärtan så jag krystade trots att jag inte skulle för jag trodde verkligen att jag skulle dö av smärtan. Det var andra barnet. Med första fick jag epidural och då fungera det jättebra. Denna gången har jag en förlossningsplan där jag ska få epidural i god tid men är såklart rädd att de inte kommer hinna om det går för snabbt. Jag blev även igångsatt förra gången och det påverka också att det gick så snabbt, denna gången ska jag få en annan igångsättningsmetod som ska vara mer långsam.

Hur går det för dig? :)
  • Sincere
    Idaa86 skrev 2020-01-20 21:17:16 följande:

Hur går det för dig? :)

Det gick superbra! Fick honom i morse och hade en riktigt bra förlossning som i stort sett var smärtfri i jämförelse med tidigare förlossningar. Är så glad att han är i min famn nu:)
  • Idaa86
    Sincere skrev 2020-01-21 21:50:09 följande:

Det gick superbra! Fick honom i morse och hade en riktigt bra förlossning som i stort sett var smärtfri i jämförelse med tidigare förlossningar. Är så glad att han är i min famn nu:)

Åh grattis! Vad härligt! Skönt att förlossningen gick så bra! :)
Svar på tråden Någon mer med bf nu i dagarna?