Sincere skrev 2020-01-19 09:14:53 följande:
Jag fick en skada förra gången då jag sprack fullständigt och fick sövas och sys ihop. Dessutom gick förlossningen så snabbt att jag inte hann få smärtstillande. Det har gjort att jag är väldigt förlossningsrädd. Jag är rädd för att uppleva samma smärta igen och rädd för att spricka. Jag hoppas det går bra imorgon och att han kommer ut imorgon så man slipper tänka på förlossningen något mer.
Oj vad hemskt!
Jag har inte heller hunnit med smärtstillande under mina två.... Inför förra förlossningen var det allt jag tänkte och oroade mig för men den gången han jag precis in innan bebis kom.
Denna gång är jag faktiskt inte så orolig utan känner att det blir som det blir.... Förberedd både på att föda hemma (om det går för snabbt) och på en lång förlossning med smärtstillande.
Det jag fasar för nu är att föda i bilen! Det är en obehaglig tanke av någon anledning...
Finns det anledning till att du sprack mycket? Tänker om det går att förhindra denna gång. Men oftast tycker jag att de flesta spricker mest första gången