• SweeneyTodd

    Spel som vi vill se

    Jag vill se ett Sims 5. Detta vill jag se i ett eventuellt Sims 5: 


    Att dem har lärt sig av sina misstag(sims 4), och lär sig vad som gjorde Sims 3 och Sims 2 till sådana bra spel(sims 1 är också bra, men grafiken är fruktansvärd).
    Vad menar jag att lära sig från sina misstag med sims 4?
    Det kan man skriva en hel Bibel om, men kortfattat: Sims 4 är en downgrade och inte en upgrade från Sims 3. At launch, så fanns det inga spöken, toddlers, pools, släkträd, och än idag finns ingen öppen värld eller color wheel eller create a style(som det fanns i sims 3). Och bilar vill jag också se.
    Samt: öppen värld, color wheel, create a style, mer ögonfärger än i sims 4(som det finns i sims 3), eye lash length(som det finns i sims 3), realistic och bättre graphics, matsystem som det fanns i sims 2 för xbox/playstation 2 till Sims 5. Hold your horses. Nu kanske du tänker varför som sims 2? Men matsystemet är verkligen jättebra, och jag vill se det på PC eller mac också. Klädsystem som i sims 2 för xbox/playstation 2 i Sims 5. Att man kan göra slingor och mera som i Sims 3.


     


    Jag vill också se the series of unfortunate events/syskonen Baudelaires olycksaliga liv som datorspel. Det finns redan som datorspel(och på Xbox osv), men det täcker bara dem tre första böckerna. Jag vill se ett datorspel som täcker alla  böcker.


    Yes that's why I'm crowned queen, and I ain't lookin' for the prom king
  • Svar på tråden Spel som vi vill se
  • Aniiee

    Jag ser gärna ett sims 5 med mer realistiska proportioner. 

    Sedan är en dröm att få se Dragon Age 4. Dels alls, och dels bra.

    Jag önskar mig ett spel som har bra story och värld som DAO, men med spelmekanik som XCOM.

    Jag skulle vilja ha ett spel som är lite mer gammaldags time management, kanske textbaserat, som sträcker sig över många generationer.

    Jag skulle, faktiskt, vilja se en uppföljare av Detroit, men INTE av DC. Någon annan kan ta hans hisotria och dra den vidare.

    Det är mycket jag vill se, egentligen....

    Men just nu vill jag mest bara se FF7R.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Dr Nail

    Postal 4 (No Regerts) finns ju redan i early access, så det finns liksom inte mycket mer att se fram emot. Spelvärden har nu nästan nått sin höjdpunkt.

  • CarpeNoctem

    Kommer aldrig sluta hoppas på någon slags fortsättning på Alien Isolation.. Del två av Prey (2017) hade vart kul också.

    Men, personligen så gillar jag verkligen Outlast, så jag är väldigt nöjd med att det är något på g där ifrån..synd att det ska ta en halv livstid bara :)

  • SweeneyTodd

    Glömde några grejer som jag vill se i Sims 5:
    Att det ska finnas ett minnessystem, farhågor, poliser(som fanns i tidigare simsspel), brandmän(som fanns i tidigare simsspel), inbrottstjuvar(som fanns i tidigare simsspel), och socialtjänst(fanns också i tidigare simsspel). 

    Bättre neighborhood view. Fyrans neighborhood view är extremt ful. 

    Vill också att simmens huvud ska dyka upp när man trycker på något. 


    Yes that's why I'm crowned queen, and I ain't lookin' for the prom king
Svar på tråden Spel som vi vill se