Biet skrev 2020-03-21 08:23:57 följande:
Hur gammalt är ditt barn idag? Jag förstår hur du tänker att du vill ha barnen någorlunda tätt för att de skall kunna leka mer ihop och ha det roligt tillsammans.
Tror inte att det är bra att skaffa barn med ett ex heller, det fanns ju en anledning till att man separerade.
Då är det lättare att finna någon ny som bryr sig o kan stötta som fadersgestalt istället till barnet/barnen och även till en själv.
Har du bra kontakt med dina föräldrar o vänner, syskon så kanske de också kan hjälpa till o stötta etc?
Han är drygt 8 månader.
Ja, det blir ju lite som det här med att hålla ihop för barnens skull och tror sällan det är positivt. Tänker att det bästa lär ju va om barnen växer upp i en familj där de lär sig hur man visar uppskattning och är kärleksfull mot sin partner. De är ju inte dumma i huvet, utan påverkas ju av hur den som står den närmst mår redan när de är några månader.
Jag har bra kontakt med mina syskon och mitt barns farmor, farbror, faster etc. Har ingen familj i samma stad, men släkten på mitt ex sida ställer mer än gärna upp som barnvakt om det behövs. Samtidigt vill man inte bli alltför beroende av dem heller. Ex-svärmor (eller vad man kallar det) pushar verkligen för att jag ska skaffa minst ett till barn, men hon är mer inne på att jag kommer träffa nån ny. Känns sjukt avlägset för mej dock.