• Miickan

Plus hemma, negativt på sjukhus

Hej ! Till att börja med så vill jag tala om att jag har kopparspiral sen 1år & 4 månader !

För tre dagar sen plussade jag på grav test hemna ( rsfu) fick ganska starkt plus 6 dagar innan beräknad mens. Jag fick åka till Gyn akuten dagen efter för att kolla att allt va bra då ja ändå har spiral och allt. På sjukhuset gjorde de 2 graviditetstest , vilket visade negativt ! VUL visade att det inte fanns något i livmodern och man kunde inte se något i äggledaren ifall de rörde sig om ett utomkvedshavandeskap ! Idag , plussade jag fortfarande på hemma test ( rsfu ) men jag vet ju att det inte finns något i livmodern. ! Såg det själv på ultraljudet !? Vad är

Fel ? Någon som vart med om liknande ? Skulle ja va gravid så skulle ja va i v5, då borde nått synts på ul, nått litet , en prick eller nått ! Spiralen satt rätt också , och helt tomt i livmodern ! Blöder lite , rädd att det kan va ett utomkvedshavandeskap som inte syns på ul! Va tror ni?

• Svar på tråden Plus hemma, negativt på sjukhus
  • Anonym (N)

Kanske du ha tagit testet på fel sätt? Eller kan test kanske bli gamla osv?

Togs testet på sjukhuset med morgonurin? Kanske det var för litet för att ses med ultraljud?

Svar på tråden Plus hemma, negativt på sjukhus