Leukocyter i urinen, gravid
Är gravid i vecka 17 och lite förkyld sen 1-2 dagar tillbaka. Har lite feber, lite frossa, smått ont i huvudet, smått ont i halsen och snuvig. Har idag märkt att jag kissar ganska mycket (har dock även druckit väldigt mycket) och att jag även är lite dålig i magen. Tog för säkerhets skull en urinsticka från apoteket, som visar positivt på leokocyter i urinet (negativt på nitrit och protein). Googlar och fattar det som att det kan tyda på urinvägsinfektion, samtidigt som det inte måste vara det.
Då jag befinner mig långt hemifrån och min barnmorskemottagnings telefontider har stängt för dagen blir jag lite fundersam över vad jag bör göra. Blir lite orolig eftersom uvi vid graviditet inte direkt är bra, så det känns lite jobbigt att behöva vänta tills nästa vecka. Samtidigt finns bara akutmottagning på sjukhus där jag är och kanske är lite överdrivet att gå dit?
Någon som vet mer om vad leokocyter i urinen kan innebära och hur bråttom det är? Funderar även på att ringa 1177 för råd men provade att skriva här först för erfarenheter..