Hur mycket krävs för att få granne vräkt?
Det är alltså så att jag har extremt respektlösa grannar.
Varje dag mellan ca kl 16 - 20 låter dom sina barn (ca 10-12 år gamla) springa fram och tillbaka i lägenheten, smälla i dörrarna och skrika som dom håller på att bli mördade.
Dom har också andra underligheter för sig som att dumpa skurvatten med diverse kemikalier t.ex. klorin mm. Från balkongen sent på kvällen vilket luktar in i mitt sovrum.
Jag har skickat mejl till min hyresvärd (en större värd med hundratals bostäder i min stad), mejlet innehöll inspelningar och beskrivning av situationen.
Deras råd var att ringa störningsjouren varje gång det händer (dvs varje dag). Och att dom bara kan "prata med dom".
Att slappna av efter jobb och plugg är omöjligt och det här situationen har pågått och bara eskalerat i flera år.
Det är bara dessa grannar som stör på det här viset.
Jag vill inte konfrontera dom på egen hand pga att dom helt ärligt skrämmer mig. Känns helt oberäkneliga.
Är det nån som har erfarenhet av liknande situation? Fick grannarna flytta? Eller gav du själv upp och flyttade?
(PS, jag har även mejlat soc i somras eftersom dom låste ut sina barn på balkongen och skrek nåt oerhört mycket på sina barn och barnen uppvisade väldigt udda beteenden mot andra barn och vuxna på gården. T.ex. Kastade en burk med kiss från balkongen på ett annat barn, det äldre barnet la sig på marken och skrek och vägrade röra sig, en annan granne fick försöka få hem honom för föräldrarna var inte i närheten. Osv osv)