Två missfall, nu gravid igen. Orolig för ett tredje missfall.
Hej,
Fick missfall i juli och fick sen missfall i oktober igen. Nu är jag gravid igen men kan verkligen inte glädjas. Är så rädd för missfall igen.
Graviditet 1: Har en dotter på 4 år och med henne så plussade jag redan på bim -6 och vid bim var strecket lika starkt som kontrollstrecket.
Graviditet 2: I juli så fick jag inga plus alls med testlagret med ca en vecka efter bim fick jag ett streck på ett "testa tidigt". Någon vecka efter det fick jag missfall.
Graviditet 3: I september så tog jag inga test innan bim och det första testet jag tog, var ungefär lika starkt som det jag har nu. Då tog det ungefär en vecka innan strecket blev lika starkt som kontrollstrecket. Det slutade i missfall vecka 7+6.
Graviditet 4: Nu plussade jag inte fören 2 dagar innan bim, och då jättejätte svagt. Det har sen blivit starkare men ingen skillnad mellan igår (bim+1) och idag och det är fortfarande väldigt svagt för att vara bim +2.
Hade varit orolig för missfall, oavsett hur testen såg ut, men eftersom att jag plussade så sent och sen inte får någon bra stegring, så ökar det ju på oron. Har inte hittat en enda tråd på familjeliv (eller andra forum) där personen haft svaga test efter bim men där det ändå slutat i fullgången graviditet. Det verkar alltid sluta med mf.
På den positiva sidan så har jag inte känt mig ett dugg gravid de gånger jag fått missfall (förutom uppblåst mage vid graviditet 3), men nu har jag molvärk, ömma bröst och lite distinkt illamående. Kanske är det ett tecken på att det kommer gå bra den här gången?
Känner att jag måste få "älta" min oro någonstans. Blir tokig på ovisheten.
Någon som varit i samma sits?