Gravid igen
Hallå alla. Födde en son för 5.5 månad sen.
Har inte haft planer på att få ett till barn riktigt ännu. Men har mått dåligt i några dagar och mensen är sen. Tog ett test idag o trodde inte alls att det skulle bli positivt. Men det blev det. Vi hade samlag en gång förra månaden. Och tydligen räckte det.
Många blandade känslor. Glad, rädd, förhoppningsfull.
Men ändå en oro över kommer jag orka o klara det ? Grabben skulle då vara lite mer än 1 år när nästa kommer.
Sambon vill inte att jag behåller. Så om jag behåller så vet jag inte om vi kommer ha en relation i slutändan. Han visste ändå att jag kunde bli gravid.
Samtidigt känns de väl lite själviskt emot honom. Men han kommer kanske smälta situationen ?
Finns det någon här som vart i samma sits och har era män accepterat det sen o allt har gått bra ?
Vi har båda barn sen innan och nu ett gemensamt. Skulle alltså bli vårt andra barn gemensamt.
Känner också att åldern börjar ju komma ikapp. Så nu eller aldrig kanske ? Så kluven över hela situationen. Vill inte ha massa kommentarer om att jag är dum som kanske behåller eller att jag kört utan skydd.
Jag har aldrig vart rädd för att bli gravid igen. Har alltid tänkt att händer det så är de också menat. Men sambon blev nog rädd o orolig.