• Magda11

Tidiga gravidtecken?

Hej!

I slutet av december slutade jag med minipiller då jag och min pojkvän bestämt oss för att försöka bli gravida i och med att han blev disgnostiserad med testikelcancer och vi därför inte vet hur möjligheten till att bli gravida kommer se ut i framtiden.

Vanligtvis får jag mens så fort jag slutat med minipillren (har ingen mens öht under tiden jag äter dom), men jag har fortfarande inte fått den. Börjar fundera på om jag kan ha sån tur att jag redan är gravid?

Senaste 1-2 veckorna har jag haft en molande värk i nedre delen av magen (ibland kommer det som ?hugg?), är bubblig i magen och känns som om den pulserar, mina bröstvårtor är jätteömma, har en hel del ?tjockare? flytningar, har varit otroligt trött (kan somna på soffan mitt på dagen vilket jag ALDRIG gör vanligtvis) och jag har varit sååå känslig och mått allmänt konstigt. Kan detta vara tidiga tecken på graviditet?

Jag tvivlar på att det är tecken på att mensen är på G då jag aldrig tidigare haft varken tecken innan eller under mens samt får aldrig mensvärk.

Har inte heller någon aning om när jag kan göra ett gravtest och veta att resultatet är rätt eftersom jag inte vet när mensen borde komma. Hur länge ska jag vänta?

• Svar på tråden Tidiga gravidtecken?
  • Magda11
    Catnap skrev 2020-01-18 11:58:11 följande:

Hur har det gått?

Har inte hunnit köpa något test än :/ Men gjorde ett ägglossningstest pga hört att det ska kunna visa. Det visade dock negativt. Tror att jag så gärna vill vara gravid att kroppen typ tvingar fram symptom...
  • Anonym (53)

Ägglossningstest visar inte graviditet

• Magda11

De kan ju göra det i och med att de reagerar på flera typer av hormoner? Läst om många som gjort positivt ägglossningstest och sen gjort positivt gravtest direkt efter iallafall...

• Anonym (Li)
    Magda11 skrev 2020-01-18 21:24:51 följande:

De kan ju göra det i och med att de reagerar på flera typer av hormoner? Läst om många som gjort positivt ägglossningstest och sen gjort positivt gravtest direkt efter iallafall...

Läst om lika många som fått positivt ÄL-test och sen fått mens kort därefter. Så sådana test tillför inte så mycket...
  • cecilian78

Ja det är svårt det där med symtom. Haft symtom varje månad som lika väl kan vara mens på g eller gravid. Försökt bli gravid sen jag slutade med piller i juli. Har erfara både mens och gravid sen dess. Fick missfall i vecka 5 förra månaden. Dock var det ett symtom som skilde sig åt sist då jag var gravid och det var att jag hade som mens molande värk som kom och gick mellan ÄL och BIM samt ryggvärk som om jag suttit på fel sätt. Nästan som en dov ischias smärta som kom och gick. Hoppas du testat pos snart =)

• Magda11
    cecilian78 skrev 2020-01-18 21:55:05 följande:

Ja det är svårt det där med symtom. Haft symtom varje månad som lika väl kan vara mens på g eller gravid. Försökt bli gravid sen jag slutade med piller i juli. Har erfara både mens och gravid sen dess. Fick missfall i vecka 5 förra månaden. Dock var det ett symtom som skilde sig åt sist då jag var gravid och det var att jag hade som mens molande värk som kom och gick mellan ÄL och BIM samt ryggvärk som om jag suttit på fel sätt. Nästan som en dov ischias smärta som kom och gick. Hoppas du testat pos snart =)

Ja, det är verkligen svårt! Har så många symtom att jag är övertygad om att jag fått min kropp att tro att jag är gravid pga vill så gärna bli det.

Beklagar missfallet :( Tack <3
  • cecilian78

Ja helt otroligt vad ens kropp kan bete sig när man så väl vill bli gravid. Ja denna gång hoppas jag att jag lyckats. Det känns så men man vet ju aldrig =)

• cecilian78

Ja helt otroligt vad ens kropp kan bete sig när man så väl vill bli gravid. Ja denna gång hoppas jag att jag lyckats. Det känns så men man vet ju aldrig =)

• cecilian78

• Magda11
    cecilian78 skrev 2020-01-18 22:08:38 följande:

Håller tummarna för dig!
  • Anonym (Ms)
    Anonym (53) skrev 2020-01-18 19:01:51 följande:

Ägglossningstest visar inte graviditet

Ägglossningstest kan ge utslag på graviditet
  • Anonym (53)
    Anonym (Ms) skrev 2020-01-19 16:38:38 följande:

Ägglossningstest kan ge utslag på graviditet

Står dock på testen att de inte kan användas som gravtest
  • Catnap
    Anonym (53) skrev 2020-01-19 17:45:22 följande:

Står dock på testen att de inte kan användas som gravtest

Nä, för att ett positivt ÄL betyder ju inte att du nödvändigtvis är gravid. Kan ju betyda att du ska ha ägglossning också, så därför olämpligt att använda dem som gravtest. Men de reagerar på hcg, så de ger positivt vid graviditet också.
Svar på tråden Tidiga gravidtecken?