• Sun 19 Jan 2020 05:31
    2702 visningar
    21 svar
    21
    2702

    Kvinnor blå-ljuger om sitt fisande!

    Eftr att i alla år - som man - har man fått höra ökända blålögnen om att
    " Kvinnor/tjejer aldrig Fiser.

    Nu har ett par pigga norska forskarkillar tagit reda på fakta kring denna populära bloggjänta/damtidnings myt! Kring detta med "lite "luft ibland..från damernas "host anus.

    12 kvinnor + dito 12 män (Heterosex) stängdes in i ett forskningsrum.

    Heterokillarna + kvinnorna  (18-25) övervakades sen med teknisk utrustning - där bak där ljudnivå vid gasavgång, metanutsläpp, dokumentrades noggrant!

    Dessa testpersoner = heteromän/heterokvinnor fick vid teststarten inta 600 gram kokt broccoli - uppdelat på två portioner under en 12 timmars period.

    Resultatet är anmärkningsvärt!

    Killarna - ca 16 kraftiga ljudliga fisar.
    Räknas som normalt med tanke matvaran= kål.

    Jäntorna vann här överlägset :) ca 17 -18 kraftiga fisar, lägre ljudnivå (försök att förnämt knipa mot?) men betydligt högre nivå av störande illaluktande svavelväte- i slutändan. (Pun intended)

    Forskarnas svar på varför kvinnor under åren ansetts fisa mindre än män - trots likadan matsmältning -förklarades på två sätt.

    Forskning kring detta finns det ett antal från förr- som besvarades anonymymt.

    " Kvinnor har här blåljugit och varit grovt oärliga i sitt eget fisande - trots att/på grund av dåvarande enkäter varit totalt annonyma!

    "Tjejer vill nog desperat vara finade och förnämare än män här, sa forskaren "artigt..

    Nu vet vi att detta  är en omskruten förljugen, punkterad kvinnomyt! Till sist!

    Som tur är :) Let it rip :)

  • Svar på tråden Kvinnor blå-ljuger om sitt fisande!
  • Sun 19 Jan 2020 10:28
    #11
    Drottningen1970 skrev 2020-01-19 09:41:41 följande:

    Nej det är MÄN som odlar en förljugenhet om att kvinnor inte fiser...


    Föga förvånande att du i vanlig ordning skyller på män.
  • Sun 19 Jan 2020 10:33
    #12
    KarlTomte skrev 2020-01-19 10:28:16 följande:

    Föga förvånande att du i vanlig ordning skyller på män.


    Helt enkelt logik. Eftersom alla som är kvinnor själva redan vet att vi fiser så kan en myt om att kvinnor inte fiser rimligtvis endast komma från de som ej är kvinnor själva dvs män. Mycket enkelt.

    Det hela bottnar givetvis i en patriarkalisk struktur där kvinnor förväntas vara till för att behaga männen och ej ha egna behov.
  • Sun 19 Jan 2020 10:40
    #13
    Drottningen1970 skrev 2020-01-19 10:33:20 följande:
    Helt enkelt logik. Eftersom alla som är kvinnor själva redan vet att vi fiser så kan en myt om att kvinnor inte fiser rimligtvis endast komma från de som ej är kvinnor själva dvs män. Mycket enkelt.

    Det hela bottnar givetvis i en patriarkalisk struktur där kvinnor förväntas vara till för att behaga männen och ej ha egna behov.
    Eller att kvinnor ser sig som liiite finare än män.
  • Sun 19 Jan 2020 10:44
    #14
    -1
    Fjäril kär skrev 2020-01-19 09:19:56 följande:

    Så en brakare är det enda som räknas enligt dig då?

    Det fanns någon annan form av forskning för några år sedan som visade att män och kvinnor fiser olika. Att kvinnor oftast fiser tyst och diskret medans män oftast gör en stor affär av det med ett framkrystat och demonstrativt bakdelssolo. Man fes lika mycket men på olika sätt.


    Att kvinnor och män fiser olika är en gammal ökänd populär damtidings, bloggjänta -myt!

    "Damerna är förnämt fisfria medan männen är äckliga...och släpper väder. Sådana är ju vi fina flickor inte... låter det publikt.. än idag..

    Att du här försöker ( sannolikt heterofilsex-normativt) få straighta kvinnors här öppna ljugande även i anonyma forskningsenkäter förr om kvinnors obefintliga fisande/gasavgång - för att desperat verka "finare och bättre" - är nu Vetenskapligt tydligt Motbevisat!

    En lögn är alltid en lögn här - även om det kommer från kvinnor!

    Ljudet från den egna gasigheten/fjärtandet är här helt oviktigt.!
    Att noja om decibellnivån här är ytligt ovidkommande självupptaget strunt!

    Själv så fiser jag stolt så det låter, oavsett om det är på konsum eller i kyrkan och bryr mig inte ett skvatt i om andra män/kvinnor gör likadant!

    En insikt som även du borde prova på!

    Kanske ett sätt att minska din egen vardagsstress/ livspussel om du nu slutar tokbry dig i hur andra låter "där bak"..?

    Bara en tanke..


  • Sun 19 Jan 2020 12:48
    #15
    Gaydar skrev 2020-01-19 10:44:29 följande:

    Att kvinnor och män fiser olika är en gammal ökänd populär damtidings, bloggjänta -myt!

    "Damerna är förnämt fisfria medan männen är äckliga...och släpper väder. Sådana är ju vi fina flickor inte... låter det publikt.. än idag..

    Att du här försöker ( sannolikt heterofilsex-normativt) få straighta kvinnors här öppna ljugande även i anonyma forskningsenkäter förr om kvinnors obefintliga fisande/gasavgång - för att desperat verka "finare och bättre" - är nu Vetenskapligt tydligt Motbevisat!

    En lögn är alltid en lögn här - även om det kommer från kvinnor!

    Ljudet från den egna gasigheten/fjärtandet är här helt oviktigt.!

    Att noja om decibellnivån här är ytligt ovidkommande självupptaget strunt!

    Själv så fiser jag stolt så det låter, oavsett om det är på konsum eller i kyrkan och bryr mig inte ett skvatt i om andra män/kvinnor gör likadant!

    En insikt som även du borde prova på!

    Kanske ett sätt att minska din egen vardagsstress/ livspussel om du nu slutar tokbry dig i hur andra låter "där bak"..?

    Bara en tanke..


    Klart du bryr dig om andras fisar annars skulle du aldrig ens skapat tråden. Så vem ljuger egentligen?

    Själv jobbar jag i skitigt stall och mockar skit hela dagarna och släpper gärna en fis när det behövs.

    Frågor på det?
  • Sun 19 Jan 2020 12:49
    #16

    Jösses säger jag.

  • Sun 19 Jan 2020 17:54
    #17

    Ha ha va? Är det här på riktigt???

  • Botvid Blåmes
    Mon 8 Jun 2020 16:20
    #18

    Jag har alltid misstänkt att kvinnofisar luktar värre än mansfisar. Nu är det bevisat. Glad


    Jag älskar att sjunga, dansa och le!
  • Pentra
    Mon 8 Jun 2020 16:52
    #19

    Broccoli är för mesar. För mig så räcker det med ca 6 st Extra drops eller Vicks Svarta vinbär eller 6 st skumbananer i choklad så har jag slagit den siffran inom 3 timmar, om jag skulle vilja det... Och jag har inte gjort någon större hemlighet av det heller... ... Och, smörgåstårta, eller något sött, på tom mage, får det överlag att hända saker... ... Ju längre man försöker hålla sig desto värre blir stanken... Så, kanske därför som tjejers fisar luktar värre; för att tjejer ofta försöker att hålla sig ifrån att fisa...? ... Mvh, Pentra

  • Botvid Blåmes
    Mon 8 Jun 2020 17:45
    #20
    Pentra skrev 2020-06-08 16:52:35 följande:

    Broccoli är för mesar. För mig så räcker det med ca 6 st Extra drops eller Vicks Svarta vinbär eller 6 st skumbananer i choklad så har jag slagit den siffran inom 3 timmar, om jag skulle vilja det... Och jag har inte gjort någon större hemlighet av det heller... ... Och, smörgåstårta, eller något sött, på tom mage, får det överlag att hända saker... ... Ju längre man försöker hålla sig desto värre blir stanken... Så, kanske därför som tjejers fisar luktar värre; för att tjejer ofta försöker att hålla sig ifrån att fisa...? ... Mvh, Pentra


    Ja, det har jag också haft som en teori. Att fisarna får längre tid på sig att ruttna ordentlig. Glad
    Jag älskar att sjunga, dansa och le!
  • Tue 28 Jul 2020 14:59
    #21

    Alyssa Milano släpper sig ofta och gärna. Hon lägger så kallade "lönnmördare" som pyser ut så de inte hörs, men luktar väldigt illa sedan.
    Alyssa Milano pulls out of fundraiser over sexual ...
    Det här är så fint sagt tycker jag. 7.22 in i videon.



    Jag älskar att dansa aske daske da! :D
Svar på tråden Kvinnor blå-ljuger om sitt fisande!