• EnsamM­enLyck­ligÄnd­å
    Sun 19 Jan 2020 22:37
    1005 visningar
    8 svar
    8
    1005

    Höj barnbidraget!!!!

    Alltså, barnbidraget måste höjas! Likaså flerbarnstillägg. Jag känner även att jag inte får tillräckligt med tid tillsammans med mina barn, och det vore därför inte mer än rätt att alla ska få ta ut tre års föräldraledighet! Pensionsåldern bör höjas till 80, och jag anser även att det ska bli lag på VAB minst tre dagar efter att barnet är friskt. Sen ska staten bistå med barnvakt minst en kväll i veckan så man kan få till lite egentid. Blöjor av märket Pampers eller Up&Go ska alltid finnas på förskolan och bekostas av förskolepersonalen. Anser också att alla barn under 15 år har rätt till statligt finansierade kläder, så de alltid kan passa in och att vi föräldrar inte behöver känna oss usla om vi inte har råd med rätt märken etc. Det skulle minska mobbningen och förbättra den psykiska hälsan. Alla småbarnsfamiljer ska även ha rätt till ett betalt friår, och då få en miljon i bidrag av staten. Per barn och per förälder. Skolan är alldeles för hård, och lärare ska förbjudas utvisa stökiga elever! Jag anser även att skolan ska ha minst tre veganska alternativ i matsalen, samt att veganer inte ska behöva äta i samma matsal som asätare. 

  • Svar på tråden Höj barnbidraget!!!!
  • Anonym (J)
    Sun 19 Jan 2020 22:39
    #1

    Up&go är inget märke.

  • Barbro­45
    Mon 20 Jan 2020 03:58
    #2

    Borde inte den här tråden flyttas till annat delforum, sandlådan förslagsvis.

  • Anonym (D)
    Mon 20 Jan 2020 05:04
    #3

    Snark..... sandlådan.

  • MRAKas
    Mon 17 Feb 2020 00:26
    #4

    Alltså det där inlägget har ju snurrat hela internet så dant åt vänster att det kommer ta en vecka för det att snurra sig tillbaks.... Skrattande

    Det som är tragiskt är ju att det finns 10-15% i landet som inte ser nått fel alls i inläggets resonemang....

  • Anonym (Kul)
    Mon 17 Feb 2020 00:36
    #5

    Rolig trollning!

    Nej, men alla vettiga människor fattar att barn är det i särklass sämsta för miljön (Har gjorts vetenskapliga undersökningar på utsläpp där man jämfört med andra miljöbovar tex flyg, kött, kläder, bilar osv).

    Finns ingen anledning alls att ha kvar en så förlegad rest som flerbarnstillägget.

    Det ska ryka först, sedan ska barnbidrag för barn 3 och uppåt tas bort.

    Slutligen bör det mynna ut i att människor som absolut vill ha barn istället får betala skatt för vart och ett av sina barn pga hur skadligt det är för miljön.

    Och självklart använda återandvändningsbara blöjor och annat. Att få bidrag för att man egoistiskt väljer att skaffa barn är en mycket förlegad 1900-talstanke och kommer snart anses absurt.

    Och nej, det kommer inte att innebära att "inga barn föds". Det kommer självklart alltid att födas barn, men UTAN bidrag blir det mer passande människor som väljer att skaffa barn, och de blir då en bättre uppväxt för barnen. Win-win.

  • Barbro­45
    Mon 17 Feb 2020 07:14
    #6

    Nu bör det definitivt hamna i sandlådan.

  • Anonym (??)
    Mon 17 Feb 2020 07:21
    #7

    Man måste nog anmäla för att det ska hamna i sandlådan, inte bara skriva det i tråden. 

  • Barbro­45
    Mon 17 Feb 2020 07:29
    #8
    Anonym (??) skrev 2020-02-17 07:21:33 följande:

    Man måste nog anmäla för att det ska hamna i sandlådan, inte bara skriva det i tråden. 


    Tack, gjorde just det nu.
Svar på tråden Höj barnbidraget!!!!