• Intenuintesåhär

    Hur stoppar man iCloud synkronisering?

    Hej

    Jag behöver hjälp eftersom jag är teknisk okunnig
    Min man behövde hjälp med en grej på telefonen så jag loggade in på hans AppStore med min gamla mejladress för att se om jag kunde åtgärda det. Det kunde jag inte så jag loggade ut. 
    Dagen efter har han ALLA mina gamla kontakter som jag hade på min gamla gamla telefon för rätt längesen hamnat på HANS telefon. Bara kontakterna, inte bilder eller något annat. 
    Jag vet inte varför, om kontakterna var länkade till mejladressen eller AppStore kontot? 
    Jag har provat att stänga av iCloud och sedan sätta på det igen på hans telefon men varje gång man sätter på det igen eller stänger av telefonen är alla mina gamla kontakter tillbaka där igen...
    Jag fattar inte alls vad jag ska göra, jag hittar liksom inga svar online heller...
    Kan någon något om detta? 
    Jag har även raderat mitt AppStore konto men det hjälpte inte, känns som det ligger uppe i molnet nånstans och jag kommer inte åt det.

  • Svar på tråden Hur stoppar man iCloud synkronisering?
  • StevenDiese

    Jag tjatar om detta i varenda tråd känns det som men ring supporten! Apples support är helt fantastisk. Det kostar inget. De ringer upp dig när de blir lediga. Tänk på att de ringer från Utlandet så att du inte struntar i att svara.

    De talar dock svenska.

  • Intenuintesåhär
    StevenDiese skrev 2020-01-22 22:30:26 följande:

    Jag tjatar om detta i varenda tråd känns det som men ring supporten! Apples support är helt fantastisk. Det kostar inget. De ringer upp dig när de blir lediga. Tänk på att de ringer från Utlandet så att du inte struntar i att svara.

    De talar dock svenska.


    Grejen är att jag har gjort det men deras svar hjälpte inte. Att enbart manuellt radera kontakterna hjälpte inte, om man sätter på iCloud på telefonen igen hittar dom alla kontakterna igen. Dom sitter fast i molnet. 
    Hatar Apple, att radera något permanent finns inte i deras värld. 
  • StevenDiese
    Intenuintesåhär skrev 2020-01-23 09:08:28 följande:

    Grejen är att jag har gjort det men deras svar hjälpte inte. Att enbart manuellt radera kontakterna hjälpte inte, om man sätter på iCloud på telefonen igen hittar dom alla kontakterna igen. Dom sitter fast i molnet. 

    Hatar Apple, att radera något permanent finns inte i deras värld. 


    För att en ny iCloud-kopia ska skapas så krävs att telefonen är ansluten till laddare och wifi.

    Saknar din man Apple-id så kommer den antagligen Återvända till senaste inläsningen av ett Apple-id. Ditt. Så gör ett Apple-id till din man.
Svar på tråden Hur stoppar man iCloud synkronisering?