• luddesmurf

    Umeå BF 2020

    Hej! Jag och min sambo väntar vårt första barn, bf 31/5 2020. Det skulle vara roligt att få kontakt med fler blivande föräldrar i Umeå med omnejd.

  • Svar på tråden Umeå BF 2020
  • luddesmurf
    neav skrev 2020-01-22 07:40:38 följande:

    Jodå, allt går bra för oss. Är i vecka 24 men har börjat få ganska mycket foglossning som inte är så bekvämt. Vi var på ultraljud i december och fick veta att vi väntar en liten pojke. Hur går det för er? Har ni varit på ultraljud? Tagit reda på vad ni väntar för liten? :) 

    Kul att vi alla väntar smått i Maj! :) 


    Ja vi väntar en liten flicka=) Jo det går bra! Inga större "problem" förutom den här oron hur allt ska gå osv.. är så himla spänd och nervös!
  • luddesmurf
    Gabby skrev 2020-01-22 08:34:30 följande:

    Men undra vad som hände här! Hur många inlägg som helst.. Sorry :/


    Oj hur knasigt det kan bli ibland! Jätte roligt att du också väntar i maj :)
  • luddesmurf
    neav skrev 2020-01-22 07:40:38 följande:

    Jodå, allt går bra för oss. Är i vecka 24 men har börjat få ganska mycket foglossning som inte är så bekvämt. Vi var på ultraljud i december och fick veta att vi väntar en liten pojke. Hur går det för er? Har ni varit på ultraljud? Tagit reda på vad ni väntar för liten? :) 

    Kul att vi alla väntar smått i Maj! :) 


    vi kanske kan följa varandra på instagram om ni är bekväma med det! :) heter luddehsandow och frejaalindgren där!
  • neav
    luddesmurf skrev 2020-01-22 10:59:48 följande:
    Ja vi väntar en liten flicka=) Jo det går bra! Inga större "problem" förutom den här oron hur allt ska gå osv.. är så himla spänd och nervös!
    Vad roligt att ni väntar en flicka, jag var helt säker på att det var en flicka i magen innan ultraljudet och sambon var helt säker på att det var en pojke, haha. 

    Det kommer säkert gå jättebra för er! 

    Har ni börjat fundera på namn än? Tycker det är så svårt, vi hade bestämt namn redan, både mellannamn och tilltalsnamn, om det hade varit en flicka men pojknamn tycker jag är så mycket svårare. 
  • neav
    Gabby skrev 2020-01-22 08:31:28 följande:
    Jag är i mitten av v 25 och har också haft en del foglossning. Börjar dock bli bättre nu, har börjat kunna träna lite smått igen :). Jag har förstått att jag får mer ont ju mer stilla jag varit. Lugn aktivitet har varit nyckeln för min värk. Förra graviditeten var jag sjukskriven i typ 3 dagar så försvann foglossningen. Trodde aldrig den kunde göra de :P. 
    Vi var på RUL i december men ville inte veta kön. Får bli en överraskning, precis som storebror :).
    Vad roligt med en överraskning, hade jag fått välja själv hade jag valt att inte ta reda på könet men sambon ville verkligen veta så nästa barn får bli en överraskning :) 

    Hur gammal är storebror då?
  • Gabby
    neav skrev 2020-01-27 12:15:38 följande:
    Vad roligt med en överraskning, hade jag fått välja själv hade jag valt att inte ta reda på könet men sambon ville verkligen veta så nästa barn får bli en överraskning :) 

    Hur gammal är storebror då?
    Kan känna lite nu i efterhand att de hade varit skönt att veta, så man kan planera lite men samtidigt vad spelar de för roll? Man kan shoppa de mesta när den är född :). Tycker att första barnet var jag mer lugnt med att jag inte visste. 

    Storebror blir 2 i april. 
  • neav
    Gabby skrev 2020-01-27 12:40:41 följande:
    Kan känna lite nu i efterhand att de hade varit skönt att veta, så man kan planera lite men samtidigt vad spelar de för roll? Man kan shoppa de mesta när den är född :). Tycker att första barnet var jag mer lugnt med att jag inte visste. 

    Storebror blir 2 i april. 
    Precis, så är det ju! I början lär inte bebisen behöva allt för mycket heller. Några ombyten sen kan man köpa resten senare. Och idag spelar det ingen roll om bebisen har blå eller rosa kläder på sig heller oavsett kön. :) 
  • Gabby
    neav skrev 2020-01-27 13:27:06 följande:
    Precis, så är det ju! I början lär inte bebisen behöva allt för mycket heller. Några ombyten sen kan man köpa resten senare. Och idag spelar det ingen roll om bebisen har blå eller rosa kläder på sig heller oavsett kön. :) 
    Exakt! Vår son hade mest lila kläder i början :). Men ändå lite mysigt att kanske kunna köpa en klänning om de är en tjej och så..
  • luddesmurf
    neav skrev 2020-01-27 12:13:55 följande:
    Vad roligt att ni väntar en flicka, jag var helt säker på att det var en flicka i magen innan ultraljudet och sambon var helt säker på att det var en pojke, haha. 

    Det kommer säkert gå jättebra för er! 

    Har ni börjat fundera på namn än? Tycker det är så svårt, vi hade bestämt namn redan, både mellannamn och tilltalsnamn, om det hade varit en flicka men pojknamn tycker jag är så mycket svårare. 
    Vår favoritnamn är lexie, så det lutar mot det just nu! 
  • neav
    Gabby skrev 2020-01-27 13:58:42 följande:
    Exakt! Vår son hade mest lila kläder i början :). Men ändå lite mysigt att kanske kunna köpa en klänning om de är en tjej och så..
    Ja det är klart! :)
  • neav
    luddesmurf skrev 2020-01-27 17:51:36 följande:
    Vår favoritnamn är lexie, så det lutar mot det just nu! 
    Det är ett fint namn :)
Svar på tråden Umeå BF 2020