• onelifetolive

Någon i södra Sverige som vill vara med och starta ett privat "relations-råd"?

Jag har sugit på den här karamellen ett bra tag nu... Jag är inte riktigt klar över detaljerna men något i den här stilen:

Jag bor i södra Sverige. Har ett jobb där jag har tid att fundera väääääldigt mycket på både det ena och det andra. Frågor om livet, relationer, yrkeslivet, karriär, vänner, omvärlden, barnen, ex, familjen, arbetskamraterna osv. osv.

Skulle tycka att det vore väldigt roligt att bolla allt det här med någon. Mina vänner är inga jag vill ta livets alla djupa frågor med. Vissa saker är för tabu. Ni vet... sånt som nära vänner skulle ta på för stort allvar...(?)

Det hade varit fint med ett sällskap som träffas några gånger per år och pratar om livet. Några som egentligen inte känner varann och kan komma med ärliga reflektioner på ens funderingar. Man ska kunna prata om allt. Inget är för stort eller litet. Man ska vara ödmjuk inför dom andra och försöka utgå ifrån sig själv utan att vara dömande, även om åsikterna är vitt skilda. 

Det ska vara ett sammanhang där man kan kan känna sig säker på att det vi pratar om stannar i rummet.

Är ni med på hur jag menar?

Finns det någon mer som skulle vilja vara med på det här?
    Jag tänker att varken kön eller ålder spelar någon roll. Huvudsaken är att man ska vara bra på att både prata själv och lyssna på andra.

Vad tror ni?

Hur många kan vara lämpligt att vara? 5-6 personer?

Svara i tråden eller skicka ett PM så ser vi vad vi kan styra upp.
    Eller om du har andra tankar.

• Svar på tråden Någon i södra Sverige som vill vara med och starta ett privat "relations-råd"?
  • anonym2005

Låter ju faktiskt inte helt dumt :)

Jag bor också i södra sverige, skåne för att vara lite mer specifik.

• onelifetolive
    Giftskåneman skrev 2020-01-25 13:52:43 följande:

Bra tanka men södra Sverrige är väl typ från Gävle och söderut

Good print.

Säg Skåne, Halland, Småland då... ;)

Å andra sidan är jag ganska rörlig av mig.

Skulle någon från... t.ex Göteborg fråga om vi kan ha ett "mini-råd" där så är jag inte alls oäven.
Svar på tråden Någon i södra Sverige som vill vara med och starta ett privat "relations-råd"?