Hur går en separation/bodelning till?
Varit ihop i 7 år, sambo i 4 år.
Jag har tröttnat på honom då jag tycker att han aldrig är hemma. Han arbetar mycket och det känns som han prioriterar vänner och familj på egen hand samt hittar på egna saker istället för ihop med mig. Känslorna är inte detsamma längre. När vi väl bråkar och "rensat luften" blir vi båda ledsna och vill ha det som förrut och lovar att det ska bli så.
Han säger även att han gått in i en depression och att det är därför han vill vara själv och inte är som förr.
Jag förstår om han mår dåligt och behöver tid för sig själv. Men då tycker jag man pratar om det. När han säger saker som "det är tråkigt/jag blir rastlös av att bara sitta hemma" så sårar det mig att han inte vill vara med mig.
Hur som helst... Om det nu blir separation. Hur funkar det?
Lägenheten köpte vi tillsammans, har lån på den. Kan en bo kvar? "Köper man ut" den andra? Överlåter man till den andra? Lånen?
Vem vänder man sig till för att få reda på sånt här?
Då han aldrig verkar vilja vara hemma och faktiskt sagt att han inte tycker lägenheten är ett tryggt hem för honom så tänker jag att jag ev bor kvar själv. Men känner mig rätt osäker på om jag verkligen har råd med dettta :/