Smed75 skrev 2020-01-26 18:45:37 följande:
Förstår det inte alls faktiskt.. Men det är ju så klart ditt val..
Orchido84 skrev 2020-01-26 18:48:05 följande:
Hur kan du acceptera det?? Jag förstår inte... och ens ha en anledning till det? nej nej nej. Fel fel, känns som ett förhållandet redan är dömt om man håller det hemligt.
De anledningar han har är dels att han varit singel så länge - jag är hans första riktiga flickvän och han tänker att alla skulle dra så stora växlar på det, bli jättenyfikna etc, typ de på hans jobb som tänkt att han är eviga singeln, och han vill inte stå i centrum. Men han kommer byta jobb om ett halvår och jag har sagt att på nya jobbet så får han vara öppen med det. Som det är nu så kan vi inte gå tillsammans och äta lunch i närheten av hans jobb för folk skulle undra... meeeen han äter ju lunch med kvinnliga jobbkollegor ibland, så det känns sådär.
Det andra skälet är att han är från en annan kultur (vi bor ej i Sverige) och i landet är det ovanligt med par där personerna är av olika etniciteter. Det är en hel del rasism etc. Alla hans jobbkollegor, vänner etc, är från samma kultur/etnicitet som han är och jag är inte det då (jag är svensk/vit). Och han säger att han inte skäms för mig men att alla skulle undra om han bara var med en vit tjej för att verka "viktig" och "högstatus" och han vill inte att de ska se mig så.
Hans familj har fått veta om mig iaf, men jag fick trycka på lite innan han berättade för dem. Han berättade dock direkt för sina närmaste vänner.