• Mresen

Roligaste sättet att berätta om graviditet

Jag o min fantastiska sambo planerar barn och har till våren tänkt starta babisverkstaden... nu söker jag efter era ROLIGASTE och finaste sätt att berätta för våra föräldrar när det väl är dags. Dom ser så fram emot första barnbarnet. Vi längtar något fruktansvärt efter den stunden, vill göra det så speciellt som möjligt! Tips???

• Svar på tråden Roligaste sättet att berätta om graviditet
  • Anonym (Li)

Med dottern skrev jag "Hej mormor och morfar" på magen och bad sen min mamma att kolla på ett "utslag" jag hade fått på magen. Hon blev förvånad och jätteglad!

I nuvarande graviditet avslöjade vi på fars dag, med ett kort där det stod "grattis på (mor)fars dag önskar vi och en till. PS boka inga resor i slutet av april." Min pappa fattade inte, dock

• Tecum

När vårt andra barnbarn var på gång berättade de genom att jag fick en T-shirt till födelsedagen med texten "Farfar igen september 2019". Mycket smart tycker jag och ännu mer kul att jag fattade fortare än min fru...

• Anonym (Anonym)

Många kvinnor handarbetar så köp några nystan garn och en stick/virkbeskrivning av något du vill ha till bebis, och så ber du henne om en tjänst, räcker fram med kommentaren "Vi skulle behöva det här framåt vintern..."

• Anonym (Grus i dojjan.)

Fråga om dom har lust att bidra med den en miljon kronor ett barn kostar över 18 år... Svaret skulle jag gärna vilja veta.

Svar på tråden Roligaste sättet att berätta om graviditet