• callecalle23

    Gin - vilken ska man köpa??

    Hej!

    Jag har blivit mer och mer intresserad av gin - verkar komma fler o fler sorter. Gillar verkligen att göra GT hemma och har provat några olika nu. Har ni några tips på vilken ni gillar bäst? (Helst inte för stark smak utan hellre en lättdrucken....)

  • Svar på tråden Gin - vilken ska man köpa??
  • Anonym (anko)

    Roku, Tanqueray no 10, Hendricks, Bloom eller Jinzu. 

  • callecalle23
    Ällingen skrev 2020-01-29 09:50:01 följande:

    Hernö Gin från Härnösand. Finns flera olika.


    Står den sig bra gentemot typ bombay o tanqueray?
  • FtS70

    Hernö är en fantastisk producent av kvalitetsgin, värda alla sina utmärkelser. Prova på en bar innan du köper en flaska, dock. Vissa tycker deras giner är för intensiva.

  • Ällingen
    callecalle23 skrev 2020-01-29 10:23:58 följande:

    Står den sig bra gentemot typ bombay o tanqueray?


    Gin är väl inte riktigt min grej, så jag kan inte besvara din fråga. Men jag testade faktiskt de flesta av Hernö's gin på en öl och whiskymässa förra året och flera var väldigt fina i smaken. Å då drack jag dem helt rena :)
  • Ällingen
    FtS70 skrev 2020-01-29 10:50:36 följande:

    Hernö är en fantastisk producent av kvalitetsgin, värda alla sina utmärkelser. Prova på en bar innan du köper en flaska, dock. Vissa tycker deras giner är för intensiva.


    +1
  • FtS70

    The Botanist är en annan small batch gin klart värd att pröva! Grym dry martini på den!

  • callecalle23
    FtS70 skrev 2020-01-29 19:11:28 följande:

    The Botanist är en annan small batch gin klart värd att pröva! Grym dry martini på den!


    Kul! Ska prova :D
Svar på tråden Gin - vilken ska man köpa??