Anonym (Q) skrev 2020-02-03 21:26:17 följande:
Du kan ha rätt i det första stycket, kanske...men det sista stämmer inte.
Jag funderar mest på VARFÖR...
Han gav mig den förklaringen och det finns saker som enligt mig pekar på att det faktiskt kan vara så, samtidigt som jag inte vill svälja hans "ursäkt" med hull och hår...tankarna maler mycket och jag ville bara veta hur andra tänker om det.
Det är klart att du inte sväljer hans förklaring för den är ju ren BS och en otroligt korkad förklaring som inte hjälper dig ett skit. Jag menar även om det skulle vara sant vilket jag tvivlar starkt på, vem fan vill vara ihop med en idiot som inte kan kontrollera kuken oavsett om det är pga "missbruk" eller bara för att han kände för det?
ALLA, (utom väldigt väldigt få) ljuger skallen av sig när de blivit påkomna med att vara otrogna. Man hittar alla möjliga ursäkter och förklaringar, vad som helst som pekar på något annat än en själv, och det enda syftet med det är att slippa ta ansvar för sina handlingar. Din kille är inget undantag, för det han försöker göra är att få det att låta som att det inte var hans eget val utan det var något annat som han själv inte har kontroll över som fick honom att göra så. Det är ren bullshit och du kommer få höra mer och mer sånt.
Mitt tips är att du slutar tänka så mycket på varför han gjorde som han gjorde och vad som kan tänkas snurra runt i hans skalle. Det du borde tänka på är vad DU känner och varför DU skulle vilja vara kvar med en sån människa, hur DU kommer må av det.