• Emerencia

Snälla hjälp mig tolka detta. Är jag gravid eller vad händer?

Hjälp mig snälla, vad är detta???
  • Svar på tråden Snälla hjälp mig tolka detta. Är jag gravid eller vad händer?
  • Planerar2020

Jag kan tyvärr bara se ett streck så jag skulle säga att antingen är du inte gravid eller så är det för tidigt att se.

• Daphodil
    Planerar2020 skrev 2020-02-04 06:25:20 följande:

Jag kan tyvärr bara se ett streck så jag skulle säga att antingen är du inte gravid eller så är det för tidigt att se.

Instämmer
  • Vevoz

Första bilden ser testet blött ut upp till sträcket. Doppade du det för långt?

I så fall är det inte giltigt

• SonjaEliason

Är positivt (i allafall första) men blir osäker på det andra eftersom det blev ljusare. Om du tittar på förpackningen så är 2 streck positivt även om 1 är ljusare. Däremot är Ä-L test negativt om det nedre är ljust.

• SonjaEliason
    SonjaEliason skrev 2020-02-04 11:04:26 följande:

Är positivt (i allafall första) men blir osäker på det andra eftersom det blev ljusare. Om du tittar på förpackningen så är 2 streck positivt även om 1 är ljusare. Däremot är Ä-L test negativt om det nedre är ljust.

Om jag var dig så skulle jag definitivt gå till apoteket och köpa ett digitalt. Är mest säkert!

När jag var gravid så testade jag med en vanlig sticka på dag 12. Den visade precis som din första bild. På dag 13 köpte jag ett digitalt och det visade "Gravid 2-3 veckor". Men jag vill inte säga att så kommer fallet att vara för just dig och alla andra. Men för din egen skull, köp digitalt.
  • Ariellan

Det är negativt. Det är kanten på plasten som ser ut som ett streck. De ska sitta närmare varandra om det är positivt :)

• Emerencia

Ska jag vänta några dagar / en vecka och testa då igen? Hade sex den 9 och 10 jan och misstänker min ägglossning var runt dem tiden.

• Ariellan
    Emerencia skrev 2020-02-04 11:15:06 följande:

Ska jag vänta några dagar / en vecka och testa då igen? Hade sex den 9 och 10 jan och misstänker min ägglossning var runt dem tiden.

Om du hade ägglossning då så borde det blivit positivt nu. Ni får nog sikta på nästa månad istället :)
  • Angelcar

Jag ser dock två streck ? Ett svagt och ett starkt .. antingen är de positivt eller så är det gjort fel ? :)

Svar på tråden Snälla hjälp mig tolka detta. Är jag gravid eller vad händer?