suziraecaine skrev 2020-02-05 15:58:31 följande:
Vi ska strax föda, nu på fredag har vi tid för igångsättning.
Vi förlorade våran dotter i okt-18 så detta är ett regnbågsbarn ???? vi har bestämt att vi inte vill ta emot besök på bb och vi vill landa hemma innan det kommer en massa på besök. 1-2v har vi sagt. Sen får man ju se hur man känner när vi väl kommer hem såklart.
Meeeen min sambos syster anser att dem visst ska komma till bb och sen ränna hos oss för det får ju alla andra hos sina syskonbarn osv. Min sambo fick då säga" ja, och det är vanligt att man får behålla sitt första barn med"
Hon anser fortfarande att vi är helt orimliga. Min sambos pappa tycker likadant. Hur fan tacklar jag detta?
Beklagar er lilla ängladotter <3
Jag och min sambo har två änglabarn och fick i december vår regnbågsbebis.
Vi sade också nej till besök. Vi hade min mamma med som stöd då jag gjorde k.snitt och min sambo ville ha stöd under tiden jag var på uppvak.
Hans syster har ingen rätt att tränga sig på.
Hon kommer ju få träffa bebis, ni måste bara då de andrum ni behöver och få landa i allt. Vårt sjukhus säger nej till besök, det är delvis pga rs-virus så ni kan ju alltid skylla på det. Inte för att ni ska behöva skylla på något egentligen utan hon ska ju bara respektera er om vad ni vill när ert barn kommer. Och ni är inte orimliga.
Stort grattis till er regnbåge